21.10.2014. |
pollog 468x60
Strona główna

Aktualności

freightlink baner

Artykuły z wydania 48/2002 - Strona 8 Email
Spis treści
Artykuły z wydania 48/2002
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6
Strona 7
Strona 8
Strona 9
Strona 10
Strona 11
Strona 12
Strona 13
Strona 14
Strona 15
Strona 16
Strona 17
Strona 18
Strona 19
Strona 20
Strona 21
Strona 22
Wszystkie strony

We Franowie k. Poznania
Zaczątek centrum logistycznego
(Od stałego korespondenta)
Rząd zaakceptował lokalizację w Poznaniu nowoczesnego centrum logistycznego, którego studium projektowe opracował Instytut Logistyki i Magazynowania, współpracujący z Ministerstwem Infrastruktury. Wielka baza przeładunkowa i magazynowa z biurami o łącznej powierzchni 44 tys. m2 i terminalem kolejowym, powstanie na stu hektarach gruntu we Franowie-Żegrzu przy trasie katowickiej i węźle autostrady A-2, niedaleko lotniska w Krzesinach, z którego północnej części będzie mogło korzystać lotnictwo cywilne. PKP ponadto przygotowuje koncepcję budowy we Franowie portu kontenerowego.
Szczegółową koncepcję, w postaci biznesplanu centrum logistycznego, opracowuje holenderska firma Grontmij, prowadząca centrum logistyczne w największym w Europie porcie morskim, jakim jest Rotterdam (gdzie znajduje się zarazem jedno z największych centrów logistycznych świata). O znaczeniu projektowanego centrum logistycznego dla Poznania może świadczyć fakt, że w pierwszym etapie jego budowy powstanie powierzchnia magazynowa o łącznej wielkości 190 tys. m2. Obecnie przedsiębiorstwa logistyczne wykorzystują o 22 tys. m2 mniej powierzchni magazynowej, co gorsza w pomieszczeniach rozrzuconych po Poznaniu.
Szybszy przepływ towarów
Budową centrum logistycznego są zainteresowane znane na polskim rynku firmy, m.in. Spedcont, Polkombi i PKP Cargo, a także Urząd Celny. Centrum, które powinno powstać jeszcze przed wejściem Polski do Unii Europejskiej, może przynieść Poznaniowi poważne korzyści finansowe. Dzięki skoncentrowaniu ciężkiego transportu w jednym miejscu, zapobiegnie ponadto degradacji dróg i ulic, rozjeżdżanych przez “TIR-y”. Odciąży miejską infrastrukturę komunikacyjną. Przyspieszy przepływ towarów, ułatwiając pracę firmom spedycyjnym i transportowym. Zmniejszy negatywny wpływ transportu na środowisko, będący następstwem dominacji przewozów samochodowych.
Niemcy szukają partnera
Dzięki położeniu Poznania i potencjałowi gospodarczemu Wielkopolski, centrum będzie miało szansę uczestniczenia w wartych miliony euro transakcjach z zachodu na wschód. Co więcej – Niemcy od dawna poszukują partnerów w logistyce za swoją wschodnią granicą. Kraj ten od dziesięciu lat intensywnie rozwija bazę logistyczną. W okolicy Berlina powstają trzy centra logistyczne, których najważniejszym ogniwem mają być terminale dla przewozów intermodalnych (kombinowanych). Zdolność przeładunkowa terminalu w Wustermark, uruchomionego w 1998 r. koło Berlina, wynosi 200 kontenerów dziennie. Działają też centra logistyczne w Bremie i Kassel, wkrótce ruszą ośrodki w Erfurcie i Rostocku. Każde z nich zajmie po 100 ha powierzchni.
Niemiecki projekt z 1995 r. zakładał powstanie 39 centrów uzupełnionych terminalami transportu kombinowanego, typu kolej-samochód, samochód-samolot, statek-kolej oraz centrami przeładunkowymi kolei i poczty. Centra logistyczne oplatają cały kontynent europejski. Przepływa przez nie znaczna część towarów, które trafiają na sklepowe półki, również w Polsce. (ben)



 

Transexpo

espedytor 263x60

autotransport

Katalog TSL


Katalog Adresowy Transport-Spedycja-Logistyka 2012/2013

Sonda

Czy przekop Mierzei Wiślanej jest konieczny dla udrożnienia wyjścia z portu w Elblągu
 
Reklama

BVA

Szukam
Z
Do


Znajdź
firmy transportowe
Reklama

freightlink1

© 2011 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Marconich 3/7, 02-954 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14, Fax: +48-22-890 98 32
KRS:45946 , Regon:010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus
Realtime website traffic tracker, online visitor stats and hit counter