LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 lipca 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.pl25 pociągów regionalnych do południowych Niemiec
Transport szynowy

25 pociągów regionalnych do południowych Niemiec

3 kwietnia 2018 r.   |  HH

Alstom otrzymał dwa zamówienia na dostawę 25 pociągów regionalnych Coradia Lint do południowych Niemiec. DB Regio Bayern zamówił 20 pociągów o łącznej wartości 93 mln euro, a Hohenzollerische Landesbahn AG (HzL) pięć dodatkowych pociągów, o łącznej wartości 23 mln euro.


Alstom Coradia Lint / Fot. Alstom

Wszystkie spalinowe zespoły trakcyjne (DMUs) Coradia Lint zostaną wyprodukowane w Salzgitter w Niemczech, największej fabryce Alstom na świecie.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim po raz kolejny zostały obdarzone nasze sprawdzone pociągi Coradia Lint. Od 2019 roku pociągi te będą jeździły w Baden-Württemberg, a od 2020 roku w Bawarii, przyczyniając się do poprawy transportu kolejowego w tych regionach oraz znacznie zwiększając komfort podróży pasażerów -  mówi Jochen Slabon, dyrektor sprzedaży Alstom w Niemczech i Austrii.

Składy zamówione przez DB Regio będą obsługiwały sieć "Dieselnetz Ulm" wraz z trasami Ulm-Memmingen(-Buxheim), Ulm-Weissenhornand oraz (Ulm-)-Günzburg-Mindelheim. 15 pociągów będzie dostarczonych jesienią 2020 roku, natomiast pozostałych pięć jesienią 2022 roku. DB Regio zamówiło dwa różne rodzaje pociągów, które z łatwością można łączyć dla zwiększenia elastyczności operacyjnej. Tabor, na który składa się osiem pociągów Coradia Lint 41 oferujących 125 miejsc siedzących oraz 12 pociągów Coradia Lint 54 oferujących 150 miejsc siedzących, można łatwo i szybko przystosować do liczby pasażerów oraz różnych tras.

Pięć pociągów Coradia Lint 54 zamówionych przez HzL do obsługi sieci Bodenseegürtelbahn w Baden-Württemberg jest identyczne z taborem zamówionym przez HzL w ubiegłym roku do obsługi sieci “Ulmer Stern”. Zostaną one dostarczone wraz z głównym taborem w czerwcu 2019 roku.

Charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa składy osiągają maksymalną prędkość 140 km/h przy wysokich wartościach przyspieszenia. Te dwumodułowe pociągi posiadają wejście na wysokości 620 mm, oferują 150 miejsc siedzących oraz 18 miejsc na rowery. Charakteryzują się wygodnym, przestrzennym rozmieszczeniem foteli, z których prawie każdy jest wyposażony w stolik na laptopa. Wszystkie pociągi są wyposażone w sieć WLAN, system rozrywki i informacji pasażerskiej ze statycznymi i dynamicznymi monitorami informacyjnymi oraz nadzór wideo dla większego bezpieczeństwa pasażerów.

Pociągi Coradia Lint produkowane przez Alstom, od 2000 roku, obsługują ponad 30 sieci w Niemczech, Europie i Kanadzie. Dzięki ciągłym usprawnieniom pociągi te oferują najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, poziomu hałasu i emisji CO2 oraz cechują się wysoką dostępnością. Dotychczas sprzedano ponad 2800 pociągów z rodziny Coradia, a około 2300 jest obecnie w użyciu w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Szwecji i Kanadzie.

[ Alstom ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 27-30/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus