Polska Gazeta Transportowa
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TESTY AUT TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
12 listopada 2019 r.
Reklama   +48 22 620 92 04     Kontakt 
www.pgt.plWszystkie artykuły
Artykuły

Transport morski, żegluga śródlądowa

Wybór artykułów w temacie: Transport wodny (więcej czytaj w naszej gazecie. Zamów prenumeratę)
11 września 2019 r.

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nie rezygnuje z pomysłu budowy Kanału Śląskiego mającego połączyć Odrę z Wisłą. 28 sierpnia 2019 r. w sali Sejmu Śląskiego w Katowicach odbyła się konferencja otwierająca III samorządowe konsultacje poświęcone tej inwestycji.

więcej
10 września 2019 r.

CPK i PAŻP podpisały umowę o współpracy, której celem jest przeprojektowanie przestrzeni powietrznej, zwiększenie przepustowości polskiego nieba i realizacja infrastruktury niezbędnej do obsługi Portu Lotniczego Solidarność. Zawarcie umowy zostało ogłoszone podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

więcej
28 sierpnia 2019 r.

Ponad 19 mln t towarów obsłużyły porty w Szczecinie i Świnoujściu w okresie od stycznia do lipca w tym roku. Towarów było więcej o ponad 1,4 mln t niż w analogicznym okresie 2018 r. Liderami wzrostów są inne masowe +14,5%, zboże +7,7% oraz z takim samym wynikiem (lepszym o 5,8%) w porównaniu do ubiegłego roku – ropa i węgiel. Bilans ujemny po siedmiu miesiącach notują ruda, kontenery (w lipcu br. duży wzrost o blisko 17%) oraz drobnica.

więcej
1 lipca 2019 r.

Rosja planuje budowę portu głębokowodnego w miejscowości Jantarnyj w obwodzie kaliningradzkim, o docelowym przeładunku 48 mln t. Koszt budowy szacowany jest na 200 mld rubli (tj. 3,1 mld dol.), przy dofinansowaniu blisko 50 mld rubli z budżetu Rosji.

więcej
24 czerwca 2019 r.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie rozpoczęło drugi etap modernizacji śluz Kanału Gliwickiego. Generalne prace remontowe przechodzą dwie z sześciu śluz na drodze wodnej: Sławięcice i Nowa Wieś (równolegle kontynuowana jest budowa na obiektach w Łabędach i Dzierżnie).

więcej
29 maja 2019 r.

Dziewięć terminali (m.in. dwa kontenerowe, offshore i LNG), przestrzeń dla stoczni i statków pasażerskich, cztery obrotnice oraz trzy tory podejściowe - to podstawowe elementy Portu Centralnego, który powstać ma w Porcie Gdańsk. W ubiegłym tygodniu zarząd portu przedstawił koncepcję jednej z największych i najnowocześniejszych inwestycji morskich w Europie, której koszt zamknąć się ma w kwocie ok. 12 mld zł.

więcej
18 maja 2019 r.

Na konferencji podsumowującej udział Gdyni w projekcie TENTacle zaproponowano wzmocnienie węzła miejskiego w korytarzu transportowym Bałtyk-Adriatyk. Chodzi o to, by węzeł Gdynia/ Gdańsk z dużymi portami morskimi był postrzegany na mapie gospodarczej Polski i Unii Europejskiej jako obszar o dużym potencjale wzrostu. Potrzebna jest jednak infrastruktura.

więcej
13 maja 2019 r.

Na początku maja wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski wraz z przewodniczącą zarządu miasta Ystad, Kristiną Bendz, symbolicznym wbiciem szpadli rozpoczęli nowy projekt budowlany portu w Ystad, stanowiący część unijnego projektu "Modernizacja ładowności i tankowania LNG, połączenie morskie Świnoujście-Ystad".

więcej
23 kwietnia 2019 r.

Musimy czym prędzej zlikwidować wąskie gardła na naszych drogach śródlądowych, a rynek sam się odrodzi – powiedział Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi, podczas spotkania z delegacją niemiecką, które odbyło się w Gliwicach.

więcej
9 kwietnia 2019 r.

Polski Fundusz Rozwoju (PFR), operator portowy z Singapuru PSA oraz australijski fundusz inwestycyjny IFM przejęły terminal DCT Gdańsk od poprzednich właścicieli. PFR stał się właścicielem 30% udziałów, PSA objął 40%, a IFM nabył 30% udziałów w gdańskim terminalu kontenerowym.

więcej
27 marca 2019 r.

Innowacyjne porty, innowacyjne statki, innowacyjne napędy – to najkrótsza recenzja kolejnej konferencji Transport Week 2019, która zgromadziła w Gdyni ok. 200 przedstawicieli biznesu morskiego, administracji i naukowców.

więcej
16 marca 2019 r.

Port Gdynia z rekordowym EBIDTA 106 mln zł i programem inwestycji o wartości prawie 1,25 mld zł - to najkrótsza recenzja działalności Zarządu Morskiego Portu Gdynia. W najbliższych planach budowa nowoczesnego terminalu promowego, pogłębienie portu i rozbudowa terminalu paliwowego. W planach dalszych – port zewnętrzny.

więcej
13 marca 2019 r.

W Gdyni za 235 mln zł powstanie nowoczesny terminal promowy. Pierwszy prom powinien dobić do niego w końcu 2021 r. Inwestorem jest Zarząd Morskiego Portu Gdynia, a wykonawcą firma Doraco. Inwestycję zasilą fundusze z Unii Europejskiej w wysokości ok. 117 mln zł.

więcej
27 lutego 2019 r.

Statystyki z ubiegłego roku wyraźnie pokazują, że w Porcie Ystad po raz kolejny pobito szereg rekordów – odnotowano m.in. wyraźny wzrost ogólnej ilości przewiezionych ładunków (cargo), a także liczby ciężarówek, aut osobowych oraz pasażerów.

więcej
13 lutego 2019 r.

Po oceanach pływa ponad 93 tys. statków o łącznej nośności 1,86 mld t. Nie wszystkie znajdują zatrudnienie. Często zmiana strategii albo błąd armatora sprawiają, że na rynku pojawiają się statki po okazyjnych cenach. Bywa, że operator musi wzmocnić serwis i pilnie poszukuje na morskie połączenie nowej jednostki. Mimo niskich cen ropy wciąż dynamiczny jest rynek off shore.

więcej
25 stycznia 2019 r.

Rrzecznik prasowy Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Gdańsku Bogusław Pinkiewicz, poinformował o wydaniu decyzji kończącej postępowanie o udzielenie pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych, w ramach zadania inwestycyjnego "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską".

więcej
15 grudnia 2018 r.

Port gdański, po podsumowaniu trzech kwartałów 2018 r., przeładował niemal 36,5 mln t, czyli o 28% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy to zakończył on rok historycznym rekordem przeładunków – ponad 40,6 mln t towarów.

więcej
12 grudnia 2018 r.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie podpisał 5 XII decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – lokalizacja Nowy Świat.

więcej
7 października 2018 r.

Australijski fundusz Macquarie posiadający 63,8% udziałów w DCT Gdańsk, zamierza je sprzedać za około 1,4 mld euro poprzez swój Global Infrastructure Fund II (GIF II).

więcej
27 września 2018 r.

Grupa Fracht rozpoczęła współpracę z CargoX, dostawcą innowacyjnego rozwiązania opartego na platformie blockchain - Smart Bill of Lading. Teraz spółki Grupy oraz ich klienci mogą korzystać z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów w transporcie morskim.

więcej
25 września 2018 r.

W ubiegłym tygodniu, w obecności premiera Mateusza Morawieckiego, podpisano umowę dotyczącą budowy tunelu w Świnoujściu, który połączy wyspy Uznam i Wolin. To jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce.

więcej
25 września 2018 r.

W I połowie 2018 r. port Hamburg przeładował łącznie 66,5 mln t, co stanowiło umiarkowany spadek o 4,9%. Na ogólny wynik portu złożyły się przeładunki drobnicy, które wyniosły 45,5 mln t (mniej o 2,2%) oraz ładunki masowe - 21,1 mln t (mniej o 10,4%). Na spadek całkowitych obrotów wpłynęły głównie, bo aż w 71% ładunki masowe, które stanowią jedną trzecią całkowitych przeładunków portowych.

więcej
16 września 2018 r.

Na początku września do rozkładu rejsów na Bałtyku wszedł nowy prom Unity Line – M/F Copernicus. To siostrzana jednostka eksploatowanego przez armatora promu Galileusz, ósmy statek w serwisie armatora i czwarty na trasie do Trelleborga.

więcej
13 września 2018 r.

Jak informuje Stowarzyszenie Komercyjnych Rosyjskich Portów Morskich, w I półroczu 2018 r. tamtejsze porty przeładowały 394,8 mln t ładunków tj. o 2,8% więcej niż w roku 2017.

więcej
22 sierpnia 2018 r.

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej i Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. uruchomiły kolejne etapy przygotowania Programu rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej. Po zakończeniu analiz hydrologicznych rozpoczęły się studia techniczne i ekonomiczne. Wykonawcami będą Politechnika Wrocławska i EY.

więcej
19 sierpnia 2018 r.

W ubiegłym tygodniu linię promową Stena Line z Gdyni do Nynäshamn wzmocnił nowy, większy statek.

więcej
20 lipca 2018 r.

Norweskie przedsiębiorstwa Wilhelmsen oraz Kongsberg powołały pierwszego w świecie operatora statków autonomicznych. W sierpniu 2018 r. firma Massterly zacznie koordynować cały proces związany z projektowaniem, a następnie zarządzaniem i eksploatacją statków bezzałogowych na całym świecie.

więcej
18 lipca 2018 r.

Operator logistyczny Dachser uruchomi w tym roku 26 nowych linii przewozów drobnicy morskiej (LCL). Dodatkowo firma zwiększy częstotliwość sześciu połączeń - z wysyłek co dwa tygodnie, do cotygodniowych.

więcej
17 lipca 2018 r.

Przewozy ładunków w niemieckich i europejskich korytarzach transportowych będę w kolejnych latach rosły, a to oznacza konieczność modernizacji infrastruktury, jak i digitalizacji procesów transportowych, która umożliwi optymalizację przewozów. Dotyczy to zwłaszcza tych tras i węzłów, które są intensywnie wykorzystywane i w których optymalizacja uwalnia ukryte zasoby.

więcej
9 lipca 2018 r.

Deutsche Binnenreederei AG (DBR), największy w Niemczech operator żeglugi śródlądowej należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, uruchomił regularną linię przewozu ładunków projektowych i ciężkich po Łabie. Było to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z Sächsische Binnenhäfen Oberelbe (SBO).

więcej
5 lipca 2018 r.

Dachser, globalny operator logistyczny oraz europejski lider w transporcie drobnicowym, uruchomi w tym roku 26 nowych linii przewozów drobnicy morskiej (LCL). Dodatkowo firma zwiększy częstotliwość sześciu połączeń - z wysyłek co dwa tygodnie do cotygodniowych.

więcej
29 czerwca 2018 r.

Przez 3 dni (13-15 VI) Szczecin był światową stolicą gospodarki morskiej. Ponad 800 delegatów z 40 krajów świata spotkało się w stolicy Pomorza Zachodniego na Światowych Dniach Morza - najważniejszym morskim święcie Organizacji Narodów Zjednoczonych.

więcej
26 czerwca 2018 r.

Jest szansa, że połączenie promowe Gdynia-Kalskrona znajdzie się w korytarzu TENT Bałtyk-Adriatyk – taka jest wola rządów i samorządów Polski i Szwecji oraz wstępne deklaracje poparcia przedstawicieli Unii Europejskiej.

więcej
1 czerwca 2018 r.

Zapowiada się rok historycznych wyników w obu portach trójmiejskich. W Gdańsku wszystkie portowe terminale mogą łącznie przekroczyć granicę 50 mln t przeładunków, a DCT osiągnąć barierę 2 mln kontenerów. W porcie gdyńskim do pobicia jest 21,2 mln t z roku 2017.

więcej
17 maja 2018 r.

Na inwestycje w drogi wodne w całej Polsce trzeba od 60 mld do 150 mld zł. Wydatki na Odrzańską Drogę Wodną to ok. 2,9 mld zł na modernizację 20 stopni wodnych oraz 6,6 mld zł na budowę 14 nowych stopni wodnych na odcinku Brzeg Dolny–ujście Nysy Łużyckiej a także 4,5 mld zł na budowę ośmiu stopni wodnych na tzw. Odrze granicznej. Wisłę szacuje się na ponad 50 mld zł.

więcej
15 maja 2018 r.

Na rynku transportu morskiego powstał segment, w którym Polska może osiągnąć liczącą się pozycję. Nie dosyć, że jest to obszar jeszcze nie zagospodarowany, to dodatkowo położony blisko Polski.

więcej
12 maja 2018 r.

Wkrótce rozpocznie się budowa promu oraz przebudowa przyczółków i dróg dojazdowych do przeprawy przez Wisłę pomiędzy Solcem Kujawskim i Czarnowem w gminie Zławieś Wielka.

więcej
21 kwietnia 2018 r.

Szczecińska stocznia jeszcze w kwietniu będzie miała ponownie, zawieszone w 2008 r., połączenie z siecią kolejową. PKP PLK kończą remont torów od stacji Szczecin Niebuszewo do bocznicy stoczni. Podczas remontu, który rozpoczęto w 2016 r. , wymieniono m.in. uszkodzone szyny, podkłady, uzupełniono tłuczeń. Oczyszczono teren z drzew i krzewów.

więcej
9 kwietnia 2018 r.

Grupa Kapitałowa OT Logistics podpisała umowę na przeładunek węgla w porcie w Gliwicach ze Śląskim Centrum Logistyki S.A. (ŚCL).

więcej
29 marca 2018 r.

W 2018 r. Szczecin odwiedzą trzy pełnomorskie wycieczkowce: „Albatros”, „Seabourn” i „Gann”. Sezon otworzy „Albatros”, który pojawi się w Szczecinie dwukrotnie: 3 i 20 V.

więcej
27 marca 2018 r.

W styczniu i lutym wzrosły przeładunki w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Oba zamknęły ten okres wynikiem 4 608,9 tys. t obrotów, a więc o 15% lepszym niż rok wcześniej.

więcej
14 marca 2018 r.

Stena Line testuje nowe, przyjazne dla środowiska rodzaje napędu dla swoich statków. W ostatnim czasie armator podpisał umowę z Callenberg Technology Group na zakup akumulatorów o łącznej mocy 1 MWh. Jeszcze przed wakacjami zostaną one zainstalowane na promie Stena Jutlandica kursującym między Göteborgiem (Szwecja) a Frederikshavn (Dania). Tym samym idea elektrycznego zasilania statków Stena Line stanie się rzeczywistością.

więcej
13 marca 2018 r.

W ostatnich dniach grudnia Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na koncepcję budowy Portu Centralnego. W ubiegłym tygodniu otwarto oferty przetargowe. ZMPG będzie wybierać spośród pięciu ofert doświadczonych firm.

więcej
28 lutego 2018 r.

Jak informuje Stowarzyszenie Komercyjnych Portów Morskich (ASOP) w roku 2017 w rosyjskich portach morskich przeładowano łącznie 786,97 mln t ładunków. To o 9% więcej niż w roku 2016.

więcej
27 lutego 2018 r.

Rok 2017 zapisze się w historii Zarządu Morskiego Portu Gdańsk jako rok szczególny. Przeładowano rekordowe 40,5 mln t towarów, a na inwestycje wydano ponad 29 mln zł. Z kolei w 2018 r. na inwestycje zarząd przeznaczy 170 mln zł, a Unia Europejska dopłaci 600 mln zł. Port Gdańsk zamieni się w wielki plac budowy.

więcej
20 lutego 2018 r.

Port Gdańsk zamieni się w plac budowy. Podczas konferencji prasowej Zarząd ZMPG S.A. podsumował inwestycje w 2017 roku oraz przedstawił plan prac na rok 2018.

więcej
12 lutego 2018 r.

Przewozy promowe i ro-ro stanowią istotną część transportu morskiego w Unii Europejskiej, która stawia nieustannie na żeglugę bliskiego zasięgu.

więcej
1 lutego 2018 r.

W 2018 r. armatorzy transportujący ładunki masowe suche, a wraz z nimi Polska Żegluga Morska złapią na krótko oddech. Po dobrym roku 2017 nadejdzie trochę gorszy 2018.

więcej
19 stycznia 2018 r.

Ponad 200 mln zł będzie kosztować zapowiadana od 2013 r. budowa nowego promowego terminalu pasażerskiego w porcie gdyńskim, z zagwarantowanym dofinansowaniem unijnym.

więcej
17 stycznia 2018 r.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. podsumował w ubiegłym tygodniu przeładunki za 2017 r. Według wstępnych danych gdański port osiągnął bezprecedensowy rekord – w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeładował ponad 4% więcej towarów niż planowano.

więcej
6 grudnia 2017 r.

W październiku Port Gdańsk zanotował po raz kolejny rekordowe wyniki w przeładunkach. Ilość przechodzących przez Port towarów miesiąc do miesiąca była wyraźnie większa we wszystkich grupach ładunkowych, szczególnie w drobnicy i samochodach. Jest to już stała tendencja w wynikach przeładunków. W ciągu 10 miesięcy 2017 r. w Porcie Gdańsk przeładowano łącznie 32 055 465 t towarów tj. o 3,4% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

więcej
5 grudnia 2017 r.

Bezzałogowe kontenerowce o pojemności 50 tys. TEU, przypominające gigantyczne drony, będą przemierzać oceany za 50 lat – przewidują eksperci firmy doradczej McKinsey.

więcej
23 listopada 2017 r.

Zarówno III kwartał, jak i pierwsze dziewięć miesięcy 2017 r. okazały się rekordowe dla Finnlines. Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział komentując wyniki szef armatora, Emanuele Grimaldi.

więcej
22 listopada 2017 r.

Niedawno oficjalnie powitano w Ystad, należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej prom Cracovia. To trzecia jednostka, po pasażersko-samochodowej Mazovii i przeznaczonej do przewozów cargo Baltivii, pływająca ze Świnoujścia do tego szwedzkiego portu.

więcej
8 listopada 2017 r.

Nowe inwestycje, zmiany rozkładów rejsów oraz wprowadzenie nowych statków i otwarcie nowej linii do Szwecji – to wszystko sprawia, że klienci frachtowi Stena Line mogą liczyć na jeszcze więcej miejsca na swoje ładunki i lepszą ofertę, a dzięki temu mogą rozwinąć skrzydła.

więcej
25 października 2017 r.

W I półroczu 2017 r. terminale w portach rosyjskich przeładowały o 11,3% więcej towarów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, a globalna podaż towarów osiągnęła 384 mln t ładunków masowych i drobnicy. Tendencja wzrostowa utrzymuje się od dwóch lat.

więcej
25 października 2017 r.

Dla portów Gdańska, Gdyni oraz Szczecina i Świnoujścia ten rok zapowiada się rekordowo – wszystkie nie narzekają na brak ładunków i póki co nic nie wskazuje, że będzie się to miało zmienić.

więcej
11 października 2017 r.

Przychody zarządu Kanału Sueskiego w pierwszych 7 miesiącach 2017 r. zbliżyły się do 3 mld dol. W 2016 r. były większe o 19 mln dol. niż rok wcześniej.

więcej
9 października 2017 r.

W związku z rosnącym popytem na przewozy frachtowe Stena Line otwiera nową linię promową z Polski do Szwecji. Będzie to połączenie z Gdyni do Nynäshamn, położonego w okolicach Sztokholmu. Już od 16 października tego roku na tej linii kursować będzie statek o nazwie Elisabeth Russ, wykonując 6 rejsów (po 3 w każdą stronę) w tygodniu.

więcej
4 października 2017 r.

Dwa miesiące temu operator promowy Stena Line informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Rotterdam (Europoort)-Harwich poprzez zastąpienie obecnych statków typu RoRo dwiema większymi jednostkami od stycznia 2018 roku. Obecnie Stena Line ogłasza zwiększenie pojemności na kolejnej trasie na Morzu Północnym, z Rotterdamu do Killingholme, również z początkiem 2018 roku.

więcej
27 września 2017 r.

Minął już ponad rok po otwarciu nowej śluzy, umożliwiającej przejście między Pacyfikiem a Atlantykiem trzykrotnie większych jednostek. Inwestycja okazała się rynkowym strzałem w dziesiątkę.

więcej
13 września 2017 r.

Transport morski to dobry biznes i można na nim nieźle zarobić. Za 1 dolara zainwestowanego w masowiec można przewieźć 1 tonę ładunku na 110 mil.

więcej
18 sierpnia 2017 r.

W tym roku mija 10 lat od rozpoczęcia przeładunków w DCT Gdańsk. W I kwartale 2007 r., terminal przeładował 4423 TEU, tyle, ile obecnie przeładowuje w ciągu niecałego dnia.

więcej
17 sierpnia 2017 r.

W I półroczu 2017 r. port gdański przeładował 18,5 mln t towaru, o 700 tys. więcej niż w roku ubiegłym. W czerwcu zanotowano rekordowy wynik ponad 3,6 mln t, co już zapisano w historii obrotów towarowych portu.

więcej
27 lipca 2017 r.

Mimo nadpodaży floty armatorzy z Europy i Azji odnawiają i modernizują swoje floty. Czołowe miejsca zajmują ich właściciele z Japonii, Chin i Grecji. Poza podium plasują się armatorzy z Niemiec.

więcej
17 lipca 2017 r.

Grupa Kapitałowa OT Logistics, wiodący operator żeglugi śródlądowej w Polsce, zamierza wznowi transport węgla ze śląskich kopalni do firmy energetycznej Kogeneracja Wrocław. Będzie to pierwszy od kilku lat transport rzeczny węgla na trasie Port Gliwice – Wrocław.

więcej
29 czerwca 2017 r.

Na mocy podpisanej 26.06 umowy, jeszcze w tym roku, zostaną przeprowadzone prace skupiające się na umocnieniach brzegowych końcowego odcinka 12f-14 Nabrzeża Szczecińskiego. To kolejna inwestycja Portu Gdańsk realizowana z myślą o poprawie bezpieczeństwa.

więcej
21 czerwca 2017 r.

W 2016 r. Stena Line odnotowała znaczny wzrost przewozów frachtowych na trasie Gdynia-Karlskrona. Ten trend był widoczny także w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku. W związku z tym pod koniec wakacji armator wprowadzi na tę trasę czwarty statek.

więcej
8 czerwca 2017 r.

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, zapowiedział budowę Centralnego Portu Gdańskiego, co zwiększy zdolności przeładunkowe nawet do 140 mln to w 2030 r. Koszt budowy: od 6 do 9 mld zł.

więcej
25 maja 2017 r.

W Szczecinie, 6 V, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński i prezes Pis Jarosław Kaczyński, odwiedzili Stocznie Szczecińską oraz odbyli spotkanie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA dotyczące Odrzańskiej Drogi Wodnej.

więcej
11 maja 2017 r.

Jeszcze do niedawna wydawało się, że dla krajów azjatyckich, produkcja jednostek dla transportu morskiego, to biznes najlepszy pod słońcem. Od 2014 r. to kamień u szyi wielu rządów.

więcej
27 kwietnia 2017 r.

Od ponad pięciu lat port w Elblągu nie może doczekać się decyzji o pozwoleniu na uruchomienie kontroli fitosanitarnych. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to już pod koniec 2017 r. ta usługa może być wprowadzona, ale elbląski port boryka się nie tylko z tym problemem.

więcej
13 kwietnia 2017 r.

W Cieśninie Malakka na morskiej trasie Jedwabnego Szlaku inwestorzy z Chin zbudują port w Kuala Linggi. Powstanie silny konkurent pobliskiego Singapuru.

więcej
4 kwietnia 2017 r.

W dniach 20-24 marca br. odbyła się w Singapurze misja gospodarcza z Polski. Uczestniczyli w niej przedstawiciele Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Jej głównym celem było rozpoznanie tamtejszego rynku, pod katem potencjalnej przyszłej współpracy.

więcej
30 marca 2017 r.

Porty, LNG, logistyka oraz projekty unijne zdominowały tegoroczne spotkanie (7-9 III) przedstawicieli morskiego biznesu na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego.

więcej
14 marca 2017 r.

W Kołobrzegu, 8 III, w obecności ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka i wiceprezesa Grupy MARS FIZ Konrada Konefała, podpisano kontrakt na budowę promu pasażersko-towarowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Pod dokumentem podpisy złożyli, prezes PŻB Piotr Redmerski oraz prezes Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" Marek Różalski.

więcej
2 marca 2017 r.

W 2016 r. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wydał 4,5 mln zł na program termomodernizacji i wewnętrznej przebudowy budynków. W 2017 r. na poprawę infrastruktury planowana jest kwota ok. 22 mln zł.

więcej
28 lutego 2017 r.

Komisarz zarządza Polską Żeglugą Morską. Największy polski armator znalazł się na krawędzi bankructwa, a ponieważ jest firmą państwową ratunek powierzono Pawłowi Brzezickiemu, który jeszcze na początku lutego był podsekretarzem w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

więcej
24 lutego 2017 r.

W ubiegłym tygodniu Rada Ministrów zaakceptowała „Projekt ustawy o inwestycjach w zakresie budowy lub przebudowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra”.

więcej
21 lutego 2017 r.

Seago Line, operator kontenerowy krótkiego zasięgu należący do Maerska, wprowadza nowy serwis kontenerowy łączący Polskę ze Szwecją.

więcej
16 lutego 2017 r.

6 II w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia spotkali się przedstawiciele administracji, portów i terminali, spedytorów oraz nauki. Celem spotkania była debata na temat: Porty morskie w polityce gospodarczej Polski. To pierwsze spotkanie mające na celu wypracowanie działań na rzecz zwiększenia konkurencyjności polskich portów w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym.

więcej
14 lutego 2017 r.

Ostatniego dnia stycznia ministrowie odpowiedzialni za transport wodny z państw Grupy Wyszehradzkiej (V4): Polski, Czech i Słowacji, podpisali porozumienie dotyczące udrożnienie żeglowności oraz połączenia jednym szlakiem wodnym trzech rzek: Odry, Łaby i Dunaju.

więcej
3 lutego 2017 r.

Nie ma już barier, by w polskich stoczniach budowano promy i inne duże jednostki. 1 I 2017 r. weszła w życie ustawa ułatwiająca działanie stoczni w polskim systemie podatkowym. Są już też pierwsze plany odbudowy Stoczni Szczecińskiej, które zakładają, że w II kwartale bieżącego roku zostanie położona stępka pod budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (piszemy o tym na str. 2).

więcej
31 stycznia 2017 r.

Dla żeglugi liniowej 2016 r. to rok kontrastów i zawirowań. W stosunku do poprzedniego roku wzrosła pojemność floty do przewozu kontenerów oraz podaż ładunków przewożonych w pojemnikach.

więcej
17 stycznia 2017 r.

W 2016 r. transport morski przeszedł przez sztormy wyniszczającej konkurencji, spowolnienia popytu rynku chińskiego, spadku podaży ładunków masowych suchych oraz nadpodaży przestrzeni ładunkowej w przewozach kontenerowych. W tym roku sytuacja nie poprawi się radykalnie.

więcej
13 grudnia 2016 r.

Mimo wzrostu indeksów i czarterów operatorzy masowców wciąż liczą straty. Obserwatorzy rynku przewidują, że wzrost cen usług transportowych ma charakter krótkotrwały.

więcej
6 grudnia 2016 r.

Projekt ustawy wniesiony do Sejmu RP 22 IX 2016 r. o ograniczeniu handlu w niedziele zawiera m.in. zakaz pracy terminali kontenerowych (art. 2, ustęp 1 pkt 2 podpunkt “c”), a także dystrybucji, magazynowania itp. W 47 wydaniu „PGT” z dnia 23 XI opublikowaliśmy tekst na ten temat. Niedawno doczekaliśmy się jednozdaniowego komentarza ze strony resortu.

więcej
6 grudnia 2016 r.

W międzynarodowej żegludze promowej, która rozwija się w bardzo szybkim tempie, w 2016 r. wycieczkowce przewiozły 24 mln pasażerów.

więcej
6 grudnia 2016 r.

Z chwilą modernizacji Kanału Panamskiego starsze statki typu Panamax o pojemności 4 400 TEU nagle straciły rację bytu.

więcej
30 listopada 2016 r.

Spowolnienie gospodarcze, zmniejszenie podaży ładunków masowych i w kontenerach, nadpodaż tonażu i wprowadzanie na oceany coraz większych statków sprawiły, że wielu armatorów kieruje do stoczni złomowych coraz więcej jednostek.

więcej
22 listopada 2016 r.

Ponad 20 mln t towarów przeładowały w ciągu 10 miesięcy 2016 r. porty Szczecin i Świnoujście.

więcej
16 listopada 2016 r.

Jak podała PAP, w ubiegłym tygodniu, w Ministerstwie Transportu Rosji, doszło do spotkania z duńskim armatorem DFDS na temat projektu listu intencyjnego, zgodnie z którym przewoźnicy rosyjscy będą mogli transportować towary linią promową z ominięciem Polski.

więcej
9 listopada 2016 r.

W okresie pierwszych trzech kwartałów 2016 r. w terminalach Gdańska przeładowano 27,87 mln t ładunków (4,1% więcej niż w roku 2015), a w Gdyni 14,38 mln t (wzrost o 2,2%).

więcej
2 listopada 2016 r.

24 X oddano do eksploatacji drugie głębokowodne nabrzeże kontenerowe DCT Gdańsk, dzięki czemu do 3 mln TEU wzrosły jego zdolności przeładunkowe. W efekcie powstał największy terminal kontenerowy w centrum Bałtyku.

więcej
25 października 2016 r.

W tegorocznym Forum Gospodarki Morskiej uczestniczyło ponad 500 przedstawicieli biznesu, nauki i administracji publicznej oraz samorządowej.

więcej
24 października 2016 r.

Prawie o 3% wzrosły przeładunki w portach Szczecin i Świnoujście w ciągu dziewięciu miesięcy br. Na szczycie tabeli wzrostów są paliwa, drobnica i zboża. Zawdzięczają one przyrost uruchomionym w tym roku gazoportowi oraz nowym terminalom zbożowym, a także stałym wzrostom obrotów na Terminalu Promowym w Świnoujściu.

więcej
18 października 2016 r.

Armatorzy zbiornikowców, po znakomitym sezonie 2015 r., lata 2016 i 2017 będą musieli zaliczyć do niezbyt udanych.

więcej
11 października 2016 r.

Pod koniec października oddany zostanie do eksploatacji DCT2 w porcie gdańskim. Tym samym Gdańsk stanie się największym terminalem kontenerowym w tej części Bałtyku, ze zdolnością przeładunkową 3 mln TEU. Dla sąsiedniego portu w Gdyni oznacza to duże kłopoty.

więcej
4 października 2016 r.

Polska gospodarka morska jest konkurencyjna, innowacyjna i ma potencjał wiedzy. Polski klaster morski ma szanse na rozszerzenie swojej aktywności w Unii Europejskiej i na globalnym rynku przemysłu i usług morskich – to konkluzja pierwszej w Polsce konferencji MARE FORUM.

więcej
27 września 2016 r.

Tonie Hanjin Shipping Co Ltd., koreański operator kontenerowy, zarządzający flotą 141 statków, w tym 97 kontenerowców o pojemności ponad 600 tys. TEU.

więcej
21 września 2016 r.

Zwolnienie aktywności gospodarczej na wszystkich liczących się rynkach globalnych spowodowało zmniejszenie podaży kontenerów w portach i na statkach. Spadły frachty i zyski armatorów liniowych.

więcej
13 września 2016 r.

Zakończona została realizacja projektu „Bydgoski Węzeł Wodny” – zadania inwestycyjnego finansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, którego celem była rewitalizacja i modernizacja trzech obiektów hydrotechnicznych zarządzanych przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku: Śluzy Brdyujście, Śluzy Miejskiej nr 2 i Jazu Farnego.

więcej
6 września 2016 r.

Jak podał Główny Urząd Statystyczny - w 2015 r. w polskim przemyśle stoczniowym wyprodukowano 4 jednostki pływające, tj. o połowę mniej niż rok wcześniej. Pojemność brutto (GT) tych statków wyniosła 11,4 tys. i była mniejsza o 55,3%. Zbudowano 1 kontenerowiec, 1 prom i 2 inne statki nietowarowe.

więcej
6 września 2016 r.

2015 był udanym rokiem dla szwedzkiego armatora promowego, Stena Line. Na linii Gdynia–Karlskrona przewieziono 7-milionowego pasażera, a w grudniu padł kolejny rekord: 100 tys. samochodów przewiezionych w ciągu jednego roku na linii. Armator zanotował również 7% wzrost jednostek frachtowych. Wszystko wskazuje na to, że ta tendencja utrzyma się również w roku 2016.

więcej
9 sierpnia 2016 r.

W czerwcu 2016 r. przeładunki w portach w Szczecinie i Świnoujściu wzrosły o 15,8 %, zaś w pierwszym półroczu o 2,1 %. W drugim półroczu przeładunki powinny nadal rosnąć.

więcej
19 lipca 2016 r.

Regulacja rzek i unowocześnianie znajdujących się na nich obiektów piętrzących sprzyja poprawie warunków żeglugowych na drogach wodnych oraz zmniejsza niebezpieczeństwo powstawania powodzi.

więcej
18 lipca 2016 r.

W ubiegłym tygodniu w chińskiej stoczni Yangfan zwodowano nowy statek dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka o nazwie "Legiony Polskie" ma długość 180 m i nośność 39 t.

więcej
28 czerwca 2016 r.

Kiedyś działająca w cieniu Stoczni Gdańskiej, dziś Grupa Kapitałowa Remontowa Holding postrzegana jest w świecie polskiego i międzynarodowego biznesu jako "Polski Ambasador". Z roczną sprzedażą na poziomie 600-700 mln dol. rocznie stocznia należy do liderów branży w Europie.

więcej
21 czerwca 2016 r.

W ubiegłym tygodniu Rada Ministrów przyjęła „Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020, z perspektywą do 2030 r.” To trzeci, po przekopie Mierzei Wiślanej i projekcie tzw. ustawy stoczniowej, duży program inwestycyjny przygotowany przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz zaakceptowany przez rząd.

więcej
21 czerwca 2016 r.

Do floty armatora Scandlines dołączył prom hybrydowy "Berlin", który kursuje między Rostockiem a Gedser. Oferuje najkrótszy czas dotarcia z Polski do Danii.

więcej
16 czerwca 2016 r.

Jakie będą miasta i porty za parę lat, kiedy rozwinie się inteligentna gospodarka morska, nastąpi rewitalizacja miast portowych w takich obszarach jak infrastruktura, turystyka, kultura, czy przemysł? Jaka będzie współpraca administracji morskich z administracją regionalną i rządową?

więcej
15 czerwca 2016 r.

Port lotniczy Szczecin-Goleniów odnotował w maju 15% wzrost obsłużonych pasażerów w porównaniu z tym samym miesiącem roku 2015. Dobrze wypadł też I kwartał 2016 r., w którym odnotowano 35% podróżnych więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

więcej
7 czerwca 2016 r.

Rada Ministrów przyjęła (24 V) przygotowany przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej program wieloletni pod nazwą „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Wykonawcą będzie Urząd Morski w Gdyni. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 880 mln zł.

więcej
31 maja 2016 r.

Finnlines podał wyniki finansowe osiągnięte w I kwartale 2016 r. Przy sprzedaży usług za ponad 105 mln euro, wynik EBIDTA był o ponad 40 wyższy niż w analogicznym okresie roku 2015 i przekroczył 25,3 mln euro. Wynik finansowy netto osiągnął wielkość 8,3 mln euro.

więcej
24 maja 2016 r.

Utrudniony dojazd drogowy i kolejowy do portów w Szczecinie i Świnoujściu negatywnie wpływa na ich konkurencyjność. Istnieje pilna konieczność dokończenia modernizacji drogi S-3 oraz linii kolejowej nr 273 tzw. Nadodrzanki, gdyż właśnie te inwestycje ułatwią dostęp do portów od strony lądu.

więcej
17 maja 2016 r.

Od 2012 r. rosną obroty w polskich portach morskich. W ubiegłym roku przeładunki były o 1,4% wyższe niż w 2014 r., osiągając poziom 69,7 mln t. W 2015 r. morską flotą transportową polscy przewoźnicy przetransportowali również więcej ładunków niż rok wcześniej.

więcej
17 maja 2016 r.

Marszałek woj. kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki i marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk złożyli podpisy na deklaracji o współpracy na rzecz rewitalizacji i przywrócenia znaczenia gospodarczego dolnej Wisły.

więcej
10 maja 2016 r.

W roku 2016 Zarząd Morskiego Portu Gdynia planuje wydać na inwestycje ponad 236 mln zł - głównie na infrastrukturę.

więcej
10 maja 2016 r.

Właściciele statków do przewozu ładunków masowych suchych kierują najstarsze jednostki do stoczni złomowych oraz opóźniają odbiór zamówionych jednostek. To skutek długookresowego spadku frachtów i braku perspektyw na poprawę sytuacji rynkowej.

więcej
9 maja 2016 r.

Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) S.A., odwołała ze składu zarządu spółki Krystynę Szambelańczyk, wiceprezesa, dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami oraz Walerego Tankiewicza, wiceprezesa zarządu/dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.

więcej
4 maja 2016 r.

Mierzeja Wiślana zostanie przekopana bez względu na koszty. A Międzynarodowa Droga Wodna E70 łącząca Rotterdam – Berlin – Kostrzyn – Bydgoszcz – Zalew Wiślany – Kaliningrad z Europą, i przez północną Polskę z rejonem Kaliningradu powiązana dalej z systemem drogi wodnej Niemna, poczeka na lepsze czasy. Choć jest jednym z europejskich szlaków komunikacyjnych wschód-zachód. Czy to na pewno dobry wybór?

więcej
26 kwietnia 2016 r.

W I kwartale 2016 r. w gdańskim porcie odnotowano dynamikę obrotów towarowych jeszcze wyższą niż przed rokiem - przeładowano ich łącznie blisko 8,8 mln t. To o ponad 0,5 mln t więcej niż w 2015 r.

więcej
19 kwietnia 2016 r.

Podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej we Wrocławiu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk zapowiedział dostosowanie śródlądowych dróg wodnych do parametrów co najmniej IV klasy żeglowności, a inwestycje związane z Odrzańską Drogą Wodną (E-30) nazwał priorytetem do realnego zrealizowania w ciągu najbliższych 4 lat.

więcej
12 kwietnia 2016 r.

Rozwój żeglugi śródlądowej zależy m.in. od stanu technicznego budowli piętrzących wodę, takich jak zapory, jazy i śluzy. NIK skontrolował jak wygląda nadzór nad tymi obiektami. Okazało się, że nie jest prowadzony prawidłowo. Tak było w latach 2013-2014 – wynika to z raportu Izby.

więcej
11 kwietnia 2016 r.

Przetarg na przebudowę Obrotnicy nr 2 w ramach projektu: „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia- Etap I” ogłosił Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

więcej
5 kwietnia 2016 r.

W lutym 2016 r. całkowita pojemność floty armatorów liniowych przekroczyła 20 mln TEU. Zamawiają oni i wprowadzają do serwisów coraz większe jednostki, przez co rośnie nadpodaż slotów. W efekcie drastycznie rosła również liczba i pojemność jednostek nie znajdujących zatrudnienia i wyłączanych z regularnych połączeń.

więcej
30 marca 2016 r.

Rozwój żeglugi śródlądowej na Górnej Wiśle i połączenie jej z Odrą – to główne cele do realizacji powołanego w Oświęcimiu Klastra Górnej Wisły. Jego koordynatorem jest Jakub Stonawski, kierownik Stopnia Wodnego Dwory na Wiśle.

więcej
22 marca 2016 r.

W ubiegłym tygodniu resort ministra Marka Gróbarczyka zaprezentował projekt ustawy, której celem jest rewitalizacja przemysłu stoczniowego w Polsce. Opiera się on na trzech filarach dotyczących podatków VAT i CIT oraz rozszerzeniu formuły tworzenia specjalnych stref ekonomicznych (SSE). Zdaniem ministra ustawa ma szansę wejść w życie od 1 stycznia 2017 r.

więcej
22 marca 2016 r.

W Polsce mamy już 15 lotnisk cywilnych, z których najmłodszym będzie to budujące się w Krywlanach koło Białegostoku. Liczba pasażerów obsługiwanych przez poszczególne porty lotnicze waha się od ponad 10 mln – jak w Warszawie, do blisko zera – jak w Radomiu. Jakie plany ma lotniskowy beniaminek?

więcej
15 marca 2016 r.

Transport morski w 2015 r. znalazł się w sztormach gospodarki globalnej. Podczas gdy właściciele zbiornikowców uzyskali benefity z malejących cen ropy naftowej i wzrostu popytu na jej transport, armatorzy masowców do przewozu ładunków suchych ujrzeli już dno.

więcej
1 marca 2016 r.

Jest decyzja polityczna i techniczna o powstaniu Kanału przez Mierzeję Wiślaną – poinformowali 22 II, na wyjazdowym posiedzeniu Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przewodnicząca Komisji posłanka Dorota Arciszewska-Mielewczyk i Marek Gróbarczyk, minister GMiŻŚ. We wschodniej części Zatoki Gdańskiej powstanie nowa jakość w systemie połączeń morskich.

więcej
1 marca 2016 r.

Podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, poza decyzją na temat przekopu Mierzei Wiślanej, dyskutowano także o kilku innych ważnych sprawach – sytuacji polskich stoczni czy budowy okrętów dla marynarki wojennej.

więcej
26 lutego 2016 r.

Fiński operator promowy Viking Line opublikował pełny raport za rok 2015. Skonsolidowane przychody wzrosły do 530,5 milionów euro (527,4 milionów euro - 2014). Zysk operacyjny wyniósł natomiast 26,4 EUR (13,7 mln euro - 2014).

więcej
25 lutego 2016 r.

W styczniu 2016 roku port towarowy w Kłajpedzie zwiększył obroty o 10,9 proc. do 3,34 mln ton, czyli o 328,2 tys. ton więcej w porównaniu z wynikami osiągniętymi w styczniu 2015 roku. To absolutnie najlepszy styczniowy wynik osiągnięty w tym porcie.

więcej
23 lutego 2016 r.

Obsługa największych promów na trasie Świnoujście-Szwecja, a także zwiększenie ruchu intermodalnego w korytarzu transportowym między Skandynawią a Polską to główny cel, jaki przyświeca systematycznemu i dynamicznemu rozwojowi terminalu promowego w Świnoujściu, obserwowanemu w ostatnim czasie.

więcej
23 lutego 2016 r.

W kwietniu 2016 r. Portowy Zakład Techniczny S.A. zwiększy swój potencjał o kolejne dwa moduły sześcioosiowe oraz najnowszy i zarazem najmocniejszy Power Pack V generacji o mocy 390kW.

więcej
22 lutego 2016 r.

CEO Niels Smedegaard zakłada znacznie lepsze wyniki dzięki zwiększeniu ładowności na trasie Dover – Calais, po wprowadzeniu do użytku promów Côte des Flandres i Côte des Dunes. Jednocześnie, z linii zostanie zdjęta wyczarterowana jednostka - Merlot.

więcej
19 lutego 2016 r.

Eurotunnel z końcem ubiegłego tygodnia oddał do użytku pięć nowych pasów oraz bramki odpraw check-in dla pojazdów ciężarowych na terminalu w Folkestone. Wprowadzenie udogodnień wpłynie na zwiększenie przepustowości terminala do 300 pojazdów na godzinę.

więcej
18 lutego 2016 r.

Z powodu nieudanych, jak do tej pory, negocjacji między władzami Polski a Rosji w zakresie zezwoleń transportowych, zaobserwowano zwiększenie ruchu towarowego na granicy litewsko-białoruskiej. Duża część rosyjskich przewoźników wybiera drogę morską i podróżuje na Zachód przez intermodalny promowy terminal w porcie Kłajpeda. W ostatnim czasie można zaobserwować tam rosnące kolejki rosyjskich naczep.

więcej
16 lutego 2016 r.

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zabiera się za poprawę nienajlepszej sytuacji polskiej żeglugi śródlądowej. 9 II, pod patronatem ministra Marka Grabarczyka, odbyła się konferencja O Programie rozwoju polskich śródlądowych dróg wodnych. Podczas spotkania zaprezentowano wstępną wersję programu pod takim samym tytułem, który będzie uzupełnieniem Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.).

więcej
16 lutego 2016 r.

W 2015 r. portfele zamówień chińskich stoczni były chudsze niż rok wcześniej. Armatorzy zamówili o 26% mniej statków, co odbije się negatywnie na aktywności stoczni w 2016 r.

więcej
15 lutego 2016 r.

Analizujemy pomysł stworzenia duoportu Lotnisko Chopina-Modlin - poinformował PAP wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Szmit powiedział, że aby taki duoport mógł powstać potrzebne będzie skomunikowanie obu lotnisk, a przede wszystkim Modlina z centrum Warszawy.

więcej
12 lutego 2016 r.

Port handlowy w Hamburgu przeładował w 2015 r. 137,8 mln t towarów, czyli o 5,4% mniej niż rok wcześniej, kiedy osiągnął poziom 145,7 mln t. Największy spadek odnotowano w przeładunkach drobnicy w kontenerach - o 9,3% mniej rdr (8,8 mln TEU w).

więcej
10 lutego 2016 r.

1 lutego w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyła się konferencja prasowa, podczas której przedstawione zostały wyniki działalności portu za 2015 r. Zdaniem Janusza Jarosińskiego, to był bardzo dobry rok, zakończony zyskiem netto w wysokości 47 mln zł.

więcej
8 lutego 2016 r.

Port w Tallinie ujawnił więcej informacji i zdjęć czterech promów, które będą obsługiwały trasy między wyspami Hiiumaa i Saaremaa a Estonią kontynentalną.

więcej
5 lutego 2016 r.

Brytyjscy operatorzy promowi w 2015 roku przewieźli na 75 trasach 38.9 miliona pasażerów, co daje spadek o 0,6% w porównaniu do 2014 roku. Stanowi to również wzrost o 800 000 przeprawionych osób w stosunku do wyniku z 2013 roku.

więcej
4 lutego 2016 r.

Podczas corocznego spotkania z politykami i przedstawicielami mediów, operator promowy Scandlines ogłosił, że celem firmy jest wdrożenie do floty promów wolnych od emisji w ciągu najbliższych kilku lat.

więcej
3 lutego 2016 r.

Pierwszy w historii portu statek z napędem na gaz (LNG) - m/v „Greenland” zawinął do portu gdyńskiego 24 stycznia. Jednostka zacumowała przy Nabrzeżu Bułgarskim.

więcej
1 lutego 2016 r.

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej nie ma najmniejszych wątpliwości co do konieczności szybkiego przekopania Mierzei Wiślanej. Inwestycja ta ma być priorytetowym zadaniem nowego resortu.

więcej
29 stycznia 2016 r.

Operator promowy DFDS zwiększył środki bezpieczeństwa na własnych promach oraz w porcie Calais. Ma to związek ze zdarzeniem, które miało miejsce 15 stycznia, kiedy dziewięciu imigrantów, cierpiących z powodu hipotermii, znaleziono ukrytych wewnątrz przyczepy-chłodni na pokładzie jednego z promów DFDS, odbywającego rejsy na trasie Calais-Dover.

więcej
28 stycznia 2016 r.

W komunikacie prasowym prezes Portu Calais - Jean-Marc Puissesseau ogłosił, że pójdzie do sądu za każdym razem, kiedy byli związkowcy SCOP Seafrance zablokują port, jak miało to miejsce wczoraj.

więcej
27 stycznia 2016 r.

Porty Bałtyku wschodniego ze zmiennym szczęściem funkcjonowały w 2015 r. Wiele z nich mocno odczuło sztormy polityki. Szczególnie boleśnie zawirowania w wymianie międzynarodowej Rosji odbiły się na podaży ładunków w portach Petersburga i Kaliningradu.

więcej
22 stycznia 2016 r.

Przeładunki w 2015 r. w zespole portów Szczecin-Świnoujście były na poziomie zbliżonym do roku 2014 - ponad 23 mln t. Wzrosty odnotowano w pięciu grupach towarowych. W przeładunkach kontenerów zanotowano 12% przyrost (87 784 TEU) wobec roku 2014 r.

więcej
18 stycznia 2016 r.

DFDS w przyszłym miesiącu wprowadzi na trasę Dover-Calais dwa statki wydzierżawione od Eurotunnelu. Tym samym linię łączącą Francję i Wielką Brytanię, we flocie przewoźnika DFDS, będą obsługiwały trzy jednostki zamiast dotychczasowych dwóch.

więcej
15 stycznia 2016 r.

Żegluga i lotnictwo zostały wykluczone z ponoszenia kosztów emisji dwutlenku węgla w porozumieniu klimatycznym, nad którym obradowano w grudniu w Paryżu, jednakże presja na te dwie gałęzie przemysłu w tym zakresie nie zmalała.

więcej
14 stycznia 2016 r.

Viking Line opublikował wyniki za 2015 rok. Porównując przedstawione dane z rokiem poprzednim okazuje się, że wielkość przewozów pozostała na zbliżonym poziomie

więcej
11 stycznia 2016 r.

Decyzje o wprowadzeniu kontroli tożsamości na Morzu Bałtyckim wpłyną na przewozy pasażerskie i towarowe w regionie.

więcej
9 stycznia 2016 r.

Operator promowy P&O Ferries poinformował, że odnotował 11-sto procentowy wzrost na przestrzeni roku w przeprawach cargo pomiędzy Wielką Brytanią a kontynentalną częścią Europy na trasie Hull-Rotterdam.

więcej
8 stycznia 2016 r.

Regulacje, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku, mają na celu uczynienie nowych statków bardziej przyjaznymi dla środowiska, między innymi poprzez zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx).

więcej
30 grudnia 2015 r.

Brytyjskie Stowarzyszenie Transportu Towarów (FTA) poinformowało pod koniec ubiegłego tygodnia o wzroście agresji w Calais podając, że „tysiące imigrantów atakuje ciężarówki stojące w korku”.

więcej
29 grudnia 2015 r.

Operator promowy Scandlines informuje, że rząd duński przyjął ustawę o odpowiedzialności przewoźnika. Oznacza to, że jeżeli władze duńskie wprowadzą tymczasowe kontrole graniczne, rząd może zobowiązać przewoźników powietrznych, autobusowych, kolejowych i promowych do przeprowadzenia kontroli dokumentów podróżnych do Danii.

więcej
22 grudnia 2015 r.

Kancelaria Radców Prawnych Robert Krzych obsługiwała przedsiębiorstwo transportowe, które w dużym zakresie wykorzystywało promy a podróże odbywały się zarówno podczas odpoczynków dziennych, jak i tygodniowych.

więcej
19 grudnia 2015 r.

Banksy to słynny brytyjski artysta street art, którego prace pojawiają się na ulicach całego świata, a w szczególności w Londynie. Prace zwykle są odważne, oryginalne, wręcz kontrowersyjne ubrane w humorystyczną formę.

więcej
18 grudnia 2015 r.

DFDS przedłuży publiczny kontrakt na obsługę trasy Dieppe-Newhaven. Dotychczasowa umowa wygasa 31 grudnia 2015 roku.

więcej
15 grudnia 2015 r.

Zarząd Morskich Portów w Szczecinie i Świnoujściu uzyskały dofinansowanie z budżetu CEF na lata 2014-2020, dotyczące projektu Autostrady Morskiej Świnoujście – Trelleborg. 

więcej
15 grudnia 2015 r.

Zakończyła się modernizacja zapory we Włocławku. Poprawił się stan techniczny stopnia wodnego oraz zwiększyło się bezpieczeństwo powodziowe. Inwestycję zrealizował Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie.

więcej
14 grudnia 2015 r.

Dostawa nowego pasażerskiego promu, który miałby pływać na trasie z Weymouth (Anglia) do Cherbourg (Francja) dla przewoźnika promowego High Speed Ferries będzie opóźniona. Szybki prom miał wejść do obsługi połączenia od kwietnia przyszłego roku.

więcej
12 grudnia 2015 r.

Fiński operator zwiększy zdolności i częstotliwość rejsów między Polską, Finlandią i Niemcami.

więcej
11 grudnia 2015 r.

Region Pas-de -Calais zwiększa środki bezpieczeństwa na obwodnicy portu w odpowiedzi na rosnącą obecność imigrantów w okolicy i coraz częstsze spowolnienia ruchu towarowego.

więcej
8 grudnia 2015 r.

W gdańskim porcie odnotowano kolejny rekordowy wynik – przez jedenaście miesięcy 2015 r. przeładowano tam łącznie 32,5 mln t. To o 0,2 mln t więcej niż w całym ubiegłym roku, który także był rekordowym w historii polskiej gospodarki morskiej.

więcej
1 grudnia 2015 r.

Grecja jest liderem na rynku żeglugowym - armatorzy z Hellady dysponują flotą ponad 4,7 tys. statków o łącznej nośności 303,6 mln t.

więcej
29 listopada 2015 r.

W celu optymalizacji ładowności na swoich trasach, DFDS przeprowadzi zamiany jednostek na Morzu Północnym i Bałtyku – zapowiedział Richard Berg-Larsen dyrektor zarządzający flotą operatora. Zmiany odbędą się w dniach 30 listopada i 2 grudnia.

więcej
28 listopada 2015 r.

W poniedziałek, 23 listopada 2015 roku, statek Silja Serenade należący do Silija Line (Tallink Group) powrócił do ruchu po pobycie w stoczni Rauma. Podczas dwutygodniowego okresu dokowania przeprowadzono wiele renowacji, jednak Tallink zapowiada kolejne zmiany. W ciągu pierwszych tygodni grudnia wszystkie 26 kabin rodzinnych zostanie odnowionych, aby lepiej zaspokoić potrzeby rodzin z dziećmi. Dodatkowo dziesięć z nich zyska nowy, „muminkowy” wygląd.

więcej
26 listopada 2015 r.

Norwegia podążając w ślad za Szwecją (pomimo tego, że nie należy do UE, ale jest członkiem strefy Schengen) wprowadziła ściślejsze kontrole na granicach.

więcej
20 listopada 2015 r.

W kędzierzyńskim ratuszu podpisano umowę dotyczącą rewitalizacji tamtejszego portu rzecznego oraz budowy terminali przeładunkowych dla masowych produktów chemicznych i sypkich a także terminalu kontenerowego. W planach jest nie tylko rewitalizacja portu, ale też całej dzielnicy, w której się on znajduje.

więcej
18 listopada 2015 r.
Morskie przewozy LNG to szybko rozwijający się segment rynku, w który Polska włączyła się budując terminal gazowy w Świnoujściu i otaczającą go infrastrukturę przesyłową. Warto przyjrzeć się więc morskiemu rynkowi transportu LNG. więcej
16 listopada 2015 r.

W nowym polskim rządzie odradza się, niczym Feniks z popiołów, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Ma ono tyleż zwolenników, co i przeciwników.

więcej
13 listopada 2015 r.

W trzecim kwartale (1 lipca – 30 września) 2015 roku AS Tallink Grupp i spółki zależne przewiozły 2,7 mln pasażerów, co stanowi 5,5 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

więcej
12 listopada 2015 r.

Wielka Brytania musi doprowadzić do znaczących reform w swoich relacjach z Europą. W przeciwnym wypadku ryzykuje znaczące osłabienie wartego 10 mld funtów rocznie sektora morskiego – ostrzegają szefowie największych graczy w branży.

więcej
11 listopada 2015 r.

W związku z obserwowanym w Europie wzrostem rynkowym i rozwojem wymiany handlowej na Morzu Północnym, DFDS zdecydował się zwiększyć powierzchnię ładunkową na trasie Göteborg – Ghent od końca listopada br.

więcej
7 listopada 2015 r.

 Zdjęcia lotnicze pokazują, jak obóz migracyjny w Calais, znany pod nazwą Dżungla (ang. the Jungle), rozprzestrzenił się na terenach nieużytków w pobliżu terminalu promowego w miarę zbliżającej się zimy.

więcej
6 listopada 2015 r.

 W ostatnich miesiącach liczba zamówień złożonych w stoczniach znacznie wzrosła. Armatorzy zamawiają nowe jednostki, aby uniknąć obowiązku dostosowania ich do nowych regulacji prawnych dotyczących emisji tlenków azotu, które mają wejść w życie w styczniu 2016 roku.

więcej
3 listopada 2015 r.

Światowa flota wzrosła tylko o 3,5% w 2014 r. osiągając na początku 2015 r. wielkość 89 464 statków o nośności 1,75 mln t – podaje raport UNCTAD Transport Morski 2015.

więcej
28 października 2015 r.

W Koninie zwodowano tramwaj wodny. Jednostka została zbudowana w Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej.

więcej
23 października 2015 r.

Po III kwartałach 2015 r. obroty Portu Gdańskiego sięgnęły 26,8 mln t. To wynik o 13,6% wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. W ciągu pierwszych 9 miesięcy świetne rezultaty uzyskano zwłaszcza przy przeładunku paliw płynnych - 11,1 mln t (30% więcej rdr). 

więcej
20 października 2015 r.

Operator promowy Brittany Ferries tego lata odnotował wzrost na wszystkich swoich połączeniach.

więcej
19 października 2015 r.

Przemysły morskie trzymają się mocno – to najkrótsza recenzja ostatniego spotkania branży morskiej w Gdyni, 9 X 2015 r. W salach Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zebrało się liczne grono przedstawicieli biznesu morskiego, naukowców i administracji.

więcej
19 października 2015 r.

Dwóch szwedzkich operatorów promowych: Stena Line i Viking Line wybrało dwa różne rozwiązania paliwowe w związku z dostosowaniem statków do wymogów dyrektywy siarkowej obowiązującej w Północnej Europie.

więcej
17 października 2015 r.

W chwili obecnej przy wsparciu ministra skarbu opracowywany jest projekt konsolidacji polskiej branży promowej i utworzenia Polskiej Grupy Promowej. Ma ona polegać na połączeniu sił Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA oraz Polskiej Żeglugi Morskiej.

więcej
14 października 2015 r.

ROHLIG SUUS Logistics rozwija serwis kolejowy na trasie Chiny – Europa – Chiny, zapewniając połączenia ze wszystkimi uprzemysłowionymi regionami Państwa Środka.

więcej
12 października 2015 r.

Kiedy dyrektor zarządzający DFDS – Niels Smedegaard w 2016 roku obejmie stanowisko przewodniczącego Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA), chce skupić pracę organizacji na zapobieganiu niewłaściwym decyzjom politycznym.

więcej
9 października 2015 r.

Spór na Kanale La Manche był długi i ciężki, a dyrektor generalny DFDS Niels Smedegaard - jak sam mówi - kilkakrotnie rozważał wycofanie się z konfliktu. Druga strona sporu - Eurotunnel oczekiwał, że duński konkurent w końcu się podda

więcej
4 października 2015 r.

Pomimo niższej ceny ropy i zmniejszenia popytu ze strony Chin i Japonii, szef Shell LNG patrzy optymistycznie w przyszłość. Wzrost będzie napędzało zwiększone zapotrzebowanie na bardziej ekologiczne paliwa - mówi wiceprezes Shell Global LNG.

więcej
3 października 2015 r.

Na całym świecie około 300 systemów oczyszczania spalin zostało już sprzedanych dla zastosowań w żegludze morskiej.

więcej
29 września 2015 r.

Short sea shipping (SSS), żegluga bliskiego zasięgu i sposób jej funkcjonowania stał się przedmiotem szczególnego zainteresowania Komisji Europejskiej w drugiej połowie lat 90 ubiegłego wieku.

więcej
28 września 2015 r.

Podatek tonażowy ma znaczenie nie tylko dla przewoźników, ale stanowi także istotny warunek gwarantujący, że europejski przemysł morski ma zrównoważoną wielkość - mówi komisarz ds. konkurencji w Komisji Europejskiej - Margrethe Vestager.

więcej
28 września 2015 r.

OT Logistics S.A. (OTL) sfinalizował z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. 

więcej
25 września 2015 r.

Stena Line ogłosiła współpracę z władzami portu w Rotterdamie, w ramach której powstanie drugie stanowisko do cumowania statków w Europorcie. Jest to jeden z elementów inwestycji, która łącznie wyniesie 27 mln euro.

więcej
24 września 2015 r.

Światowa żegluga morska od 2007 roku zmniejszyła emisję dwutlenku węgla o 10 proc. – podaje Międzynarodowa Izba Żeglugowa (ICS) przed szczytem klimatycznym ONZ, który odbędzie się w grudniu br.

więcej
23 września 2015 r.

Brittany Ferries osiągnął sześcioprocentowy wzrost na wszystkich swoich trasach z portów Portsmouth (Wielka Brytania) i Poole (Wielka Brytania) do Caen (Francja), Le Havre (Francja), Cherbourg (Francja), Saint Malo (Francja) i Roscoff (Francja), Bilbao (Hiszpania) oraz Santander (Hiszpania) tego lata w przeciągu lipca i sierpnia. Był to najlepszy wynik od 13 lat.

więcej
21 września 2015 r.

Dobra kondycja polskiej gospodarki morskiej znalazła swój wyraz na tegorocznych targach, konferencjach i seminariach Baltexpo 2015. W dniach 7-9 września w gdańskich halach Amber Expo udział wzięło 196 firm z 14 krajów, o 30% więcej, niż przed dwoma laty.

więcej
21 września 2015 r.

Włączenie branży morskiej w porozumienie klimatyczne będzie kluczowym zagadnieniem podjętym na szczycie klimatycznym COP21 ONZ w Paryżu zaplanowanym na grudzień tego roku.

więcej
19 września 2015 r.

Po zawieszeniu wszystkich międzynarodowych połączeń kolejowych z Danii do Niemiec, imigranci z Syrii skupili się na promach pływających z niemieckich portów bałtyckich i tych z południowej Skandynawii, aby dostać się do Szwecji.

więcej
17 września 2015 r.

Analitycy rynkowi podają, że zwrot z inwestycji DFDS w płuczki spalin potrwa dłużej niż początkowo oczekiwano. Tym samym firma pozostanie w fazie stałego, choć wolniejszego wzrostu.

więcej
15 września 2015 r.

Urząd Statystyczny w Szczecinie podsumował realizację zadań przewozowych w 2014 r. przez krajowych armatorów śródlądowych. Wzrosła wielkość ładunków przetransportowanych przez polskie statki rzeczne, przede wszystkim w relacjach krajowych.

więcej
10 września 2015 r.

Ze względu na problem napływu tysięcy migrantów, którzy wykorzystują pociągi i promy między Niemcami i Danią, aby dostać się do Szwecji, władze w Danii zawiesiły działanie duńskich kolei państwowych Railways DSB na wszystkich trasach międzynarodowej komunikacji kolejowej między Danią a Niemcami aż do odwołania.

więcej
8 września 2015 r.

Trwające lato jest udane, choć trudne, dla P&O Ferries. Operator odnotował w sierpniu największą ilość przeprawionych pasażerów przez Kanał La Manche w miesiącu sierpniu od sierpnia 2003 roku. A wszystko za sprawą sześciu statków obsługujących 58 rejsów dziennie między portami Dover a Calais. Przewoźnik przetransportował w sierpniu 2015 roku

więcej
5 września 2015 r.

Francuskie ministerstwo transportu podało informację, że osiągnięto porozumienie w sprawie MyFerryLink.

więcej
5 września 2015 r.

Oszczędność paliwa zużywanego na statkach jest obecnie na najwyższym poziomie od 2008 roku.  Bałtycka i Międzynarodowa Rada Morska (BIMCO) obliczyła ilość spalanego paliwa dla poszczególnych typów statków - jak również dla globalnego przemysłu morskiego. Liczby potwierdzają astronomiczne oszczędności.

więcej
4 września 2015 r.

Szwedzki rząd podał we wtorkowym komunikacie, że zostało osiągnięte porozumienie dotyczące wprowadzenia systemu podatku tonażowego, podobnie jak to ma miejsce w innych europejskich państwach.

więcej
3 września 2015 r.

Wielka Brytania i Francja ogłosiły wprowadzenie nowych środków bezpieczeństwa w Calais, między innymi stworzenie „centrum kontroli i dowodzenia” oraz zapewnienie dodatkowych zespołów przeszukujących pojazdy frachtowe. FTA wzywa natomiast do przyznania odszkodowań dla przewoźników, którzy ponieśli straty z powodu kryzysu.

więcej
1 września 2015 r.

DFDS stoi obecnie w obliczu tego, co niektórzy nazywają „kłopotem bogactwa”. Duński operator posiada duże zasoby finansowe do wykorzystania na przejęcie przedsiębiorstw, ale ma problemy ze znalezieniem odpowiedniej inwestycji.

więcej
28 sierpnia 2015 r.

Fjord Line zobowiązało się do wycofania pozwów skierowanych przeciwko Color Line oraz gminie Sandefjord (Norwegia), po tym jak strony konfliktu doszły do porozumienia w sprawie nowych godzin odpraw promów należących do dwóch operatorów.

więcej
25 sierpnia 2015 r.

Duński armator DFDS w drugim kwartale poprawił wyniki we wszystkich obszarach swojej działalności. Jak podaje opublikowany raport, szczególną poprawę zanotowano w żegludze pasażerskiej oraz obsłudze przepraw przez Kanał La Manche. Największy wzrost osiągnięto zarówno w sektorze towarowym, jak i pasażerskim, na trasach do Wielkiej Brytanii.

więcej
24 sierpnia 2015 r.

Związek Syndicat Mixte de Promotion de l'Activité Transmanche (SMPAT), zrzeszający m.in. miasto Dieppe i departament Seine-Maritime, ogłosił, że od przyszłego roku będzie odpowiedzialny za organizację przepraw promowych pomiędzy Dieppe (Francja) a Newhaven (Wielka Brytania). 

więcej
21 sierpnia 2015 r.

Wraz ze zwiększeniem zabezpieczeń w Calais, belgijski port Zeebrugge jawi się jako alternatywa dla imigrantów poszukujących sposobu na przedostanie się do Wielkiej Brytanii – podaje The Sunday Times.

więcej
19 sierpnia 2015 r.

Nie mamy co prawda floty, ale nasze porty radzą sobie całkiem nieźle – powiedział ostatnio w jednym z wywiadów prof. Włodzimierz Rydzkowski, wybitny znawca tematu, z Uniwersytetu Gdańskiego. To mało powiedziane, bowiem porty trójmiejskie przeżywają prawdziwy boom przeładunkowy i inwestycyjny.

więcej
19 sierpnia 2015 r.

Aktywność innowacyjna polskiej gospodarki morskiej znajduje odzwierciedlenie w polityce morskiej Polski – zauważyła Monika Niemiec-Butryn, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, podczas zakończonej ostatnio VII Konferencji InfoGlobMar 2015. Podkreśliła też, że transport morski i stocznie, jest to z natury obszar innowacji, który wywołuje na nie popyt w innych branżach. Nasuwało się zatem pytanie: jakie zawody są przyszłością innowacyjnej gospodarki?

więcej
18 sierpnia 2015 r.

W ubiegłym tygodniu do terminalu kontenerowego DCT w porcie w Gdańsku po raz pierwszy zawinął w statek należący do oceanicznego aliansu G6. Była to jednostka "Hong Kong Express" o pojemności ponad 13 tys. TEU. 

więcej
17 sierpnia 2015 r.

Po roku prac (eksperci przewidywali 3-5 lat), 6 VIII oddano do użytku nowy, poszerzony Kanał Sueski. Otwarcia dokonał prezydent Egiptu Abdel Fatah as-Sisi w towarzystwie króla Jordanii, premiera Rosji i prezydenta Francji. 

więcej
14 sierpnia 2015 r.

Stena Line przywraca stały harmonogram na trasach Göteborg-Frederikshavn i Varberg-Grenaa. Jednocześnie do ruchu w ubiegły piątek powrócił statek Stena Jutlandica.

więcej
13 sierpnia 2015 r.

Na północnym wybrzeżu Francji, w obozie uchodźców nazywanym „nową dżunglą” przebywa około 3 tys. osób, które każdego dnia mają nadzieję na to, że po zmroku uda im się przedostać do Wielkiej Brytanii i tam rozpocząć nowe, lepsze życie. Udaje się to tylko nielicznym. Zdecydowana większość każdego kolejnego dnia mierzy się z nędzą, chorobami i wszechobecną groźbą przemocy.

więcej
10 sierpnia 2015 r.

FTA podaje, że Międzynarodowy port lotniczy Kent będzie używany jako dodatkowy parking dla samochodów ciężarowych, które oczekują w kolejkach podczas Operacji Stack na autostradzie M20.

więcej
7 sierpnia 2015 r.

Brytyjskie Stowarzyszenie Transportu Towarów (FTA) podaje, że jest usatysfakcjonowane z podjętych działań w celu przyśpieszenia przewozu towarów wrażliwych przez Kanał La Manche.

więcej
6 sierpnia 2015 r.

Brytyjski operator promowy P&O przetransportował w lipcu więcej frachtu, niż w jakikolwiek inny miesiąc w historii firmy. Powodem był chaos w Calais, związany ze strajkami byłych pracowników MyFerryLink i przebywaniem w porcie nielegalnych imigrantów.

więcej
3 sierpnia 2015 r.

Pięciu europejskich operatorów promowych otrzyma dofinansowanie z Unii Europejskiej o łącznej kwocie 48 milionów euro.

więcej
1 sierpnia 2015 r.

Operator promowy Finnlines opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze bieżącego roku. Mimo spadających przychodów z działalności na Morzu Bałtyckim, firma zwiększyła swoje zyski.

więcej
31 lipca 2015 r.

Opóźnienia po obu stronach Kanału La Manche kosztują brytyjską branżę logistyczną 750 tysięcy funtów dziennie – informuje Brytyjskie Stowarzyszenie Transportu Towarów (FTA).

więcej
27 lipca 2015 r.

Dodatkowy szósty prom P&O Ferries wszedł do służby na Kanale La Manche, aby sprostać zapotrzebowaniu na ruch towarowy na połączeniu Calais-Dover oraz rozładować korki zaobserwowane w ostatnich tygodniach.

więcej
22 lipca 2015 r.

Tegoroczna konferencja Infoglobmar, która odbyła się na Wydziale Ekonomicznym UG koncentrowała się na prezentacji wyników badań i przemyśleń naukowców oraz przedstawicieli biznesu i administracji, dotyczących zagadnień związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnym, zarządzaniem informacją i ryzykiem oraz różnymi aspektami lądowo-morskich systemów transportowych. Plenarną dyskusję praktyków zdominowała z kolei rola inteligentnych specjalizacji w rozwoju regionów. Partnerem konferencji był Polski Klaster Morski.

więcej
20 lipca 2015 r.

Usługi promowe w Grecji, z którymi nieodzownie związana jest branża turystyczna a także dostawy towarów na wyspy, po nałożonych restrykcji ze strony banków 29 czerwca, najprawdopodobniej pozostaną świadczone na niezachwianym poziomie co najmniej do końca lipca.

więcej
17 lipca 2015 r.

Operator promowy P&O Ferries powiększy flotę obsługującą połączenie Dover-Calais o kolejny prom. Jest to reakcja na zwiększony ruch na Kanale La Manche.

więcej
16 lipca 2015 r.

Operator promowy Fjord Line, duński port w Hirtshals i dostawca gazu - HMN Gashandel, połączyły siły w celu uruchomienia pierwszej duńskiej produkcji skroplonego gazu ziemnego (LNG).

więcej
13 lipca 2015 r.

Klienci wykorzystujący Kanał La Manche mogą spodziewać się wzrostu cen w transporcie w najbliższych miesiącach. Klienci wykorzystujący Kanał La Manche mogą spodziewać się wzrostu cen w transporcie w najbliższych miesiącach. Dyrektor Zarządzający Tim Phillips w Freightex komentuje, że nielegalni imigranci stwarzają zagrożenie, które tym samym zwiększa koszty przewoźników. Prowadzi to do sytuacji w której zauważane jest coraz częstsze opuszczanie tego rynku na rzecz innych kierunków.

więcej
9 lipca 2015 r.

Około 3 tysiące imigrantów przebywa obecnie w Calais w północnej Francji. Próbują nielegalnie przedostać się do Wielkiej Brytanii w nadziei na poprawę ich sytuacji. Chcą ubiegać się o azyl lub pracować tam nielegalnie. Wielu uważa, że życie na Wyspach będzie łatwiejsze niż we Francji i innych europejskich krajach.

więcej
8 lipca 2015 r.

W czerwcu 2015 roku Tallink Grupp przetransportował 882 635 pasażerów, co oznacza spadek o prawie 2% w porównaniu do wyników z czerwca 2014 roku. Spadła również liczba przeprawionych samochodów ciężarowych i naczep - o 1 % do poziomu 25 501 sztuk. Liczba samochodów osobowych, które przetransportował operator promowy Tallink także spadła o 8% - 115 295 jednostek.

więcej
7 lipca 2015 r.

Badania naukowe przeprowadzone przez firmę DIW Econ na zlecenie Scandlines wykazały, że planowany tunel Fehmarnbelt nie będzie opłacalną inwestycją, jeżeli między Puttgarden a Rødbyhavn dalej będą pływały promy.

więcej
6 lipca 2015 r.

Operator promowy Fjord Line kontynuuje swój rozwój w kierunku rozwiązań przyjaznych dla środowiska i otwiera swój własny obiekt do magazynowania płynnego gazu ziemnego (LNG) w Hirtshals (Dania).  

więcej
3 lipca 2015 r.

Od wprowadzenia dyrektywy siarkowej w północnej Europie i Ameryce Północnej minęło już sześć miesięcy. Duński Urząd Morski komentuje, że patrzy na ten okres z poczuciem ulgi i satysfakcji.

więcej
2 lipca 2015 r.

DFDS Seaways poinformował o zamiarze wykorzystania trzech promów do obsługi Kanału La Manche na połączeniu Calais-Dover: dwóch jednostek Berlioz i Rodin (wyczarterowanych do Eurotunnelu) oraz jednostki Malo Seaways obecnie pływającej na trasie. 

więcej
1 lipca 2015 r.

Eurotunnel informuje, że w ramach programu inwestycyjnego, którego celem jest zwiększenie ruchu w obu terminalach prowadzone są prace, które przebiegają sprawnie i zgodnie z harmonogramem.

więcej
30 czerwca 2015 r.

Ten ruch oznacza, że przewoźnicy promowi zainteresowani przejęciem PŻB, jak DFDS i Finnlines, stracili szansę powiększenia swojego udziału w rynku Morza Bałtyckiego poprzez zakup udziałów w Polferries.

więcej
22 czerwca 2015 r.

Brytyjski armator P&O Ferries oraz szwedzki SOL Continent Line zdecydowali się połączyć swoje siły oraz możliwości transportowe i utworzyć nową usługę na trasie Wielka Brytania- Beneluks-Skandynawia.

więcej
20 czerwca 2015 r.

W związku ze zbliżającym się sezonem wakacyjnym i co za tym idzie szczytem przepraw pasażerskich, Scandlines dokona zmian w swojej flocie.

więcej
19 czerwca 2015 r.

Szwedzka grupa Stena AB osiągnęła duży zysk w pierwszym kwartale tego roku, głównie dzięki sprzedaży udziału w połączeniu promowym Helsingor-Helsingborg. Przyniosło to spółce dodatkowe 195 milionów USD zysku. Wzrosty wyników zanotowały również sektor wiertniczy oraz sektor tankowców.

więcej
18 czerwca 2015 r.

W maju 2015 roku Tallink Grupp przetransportował 758 509 pasażerów, co jest nieco lepszym wynikiem w porównaniu do sumy całkowitej z maja 2014 roku. Spadła liczba przeprawionych samochodów ciężarowych i naczep - o 1 % do poziomu 26 813 sztuk. Liczba samochodów osobowych, które przetransportował operator promowy Tallink wzrosła o 3 % do poziomu - 96 145 jednostek.

więcej
18 czerwca 2015 r.

Ukrferry, ukraiński przewoźnik promowy, uruchomił 8 czerwca nowe połączenie na Morzu Czarnym. Statki armatora pływać będą teraz pomiędzy Noworosyjskiem a portem Samsun w Turcji.

więcej
17 czerwca 2015 r.

Skarb Państwa wreszcie zdecydował się na plan konsolidacji polskiego rynku promowego. W ubiegłą środę, w Szczecinie, na pokładzie promu „Mazovia”, podpisano list intencyjny w sprawie utworzenia Polskiej Grupy Promowej. W jej skład wejdą armatorzy: Polska Żegluga Bałtycka i Polska Żegluga Morska (właściciel Unity Line) oraz spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe.

więcej
17 czerwca 2015 r.

W tym tygodniu Grupa Eurotunnel ogłosiła, że zgadza się na sprzedaż promów MyFerryLink

więcej
2 czerwca 2015 r.

Brytyjscy spedytorzy organizujący przewozy drogowe pomiędzy Wielką Brytanią a Europą kontynentalną coraz częściej unikają przejazdów przez Calais. W rezultacie wybierają dłuższe trasy promowe, chociaż wiąże się to z wyższymi kosztami i większym zaangażowaniem czasowym.

więcej
1 czerwca 2015 r.
Eurotunnel w rozesłanej do swoich klientów wiadomości informuje, że w wyniku wzrostu liczby imigrantów poruszających się po drogach i autostradach wokół Calais, zdaje sobie sprawę, że niektórzy z klientów doświadczyli uszkodzenia ładunku, pojazdu a nawet ich kierowcy zostali narażeni na zagrożenie osobiste. Eurotunnel prosi o wypełnienie ankiety do 5 czerwca. więcej
1 czerwca 2015 r.

W maju Stena Line świętował 20-lecie swojej działalności w Polsce. W ramach jubileuszu, a pokładzie statku „Stena Vision” zacumowanego przy terminalu promowym w Gdyni, odbyła się konferencja „Wizja na kolejne 20 lat: zielone technologie i nowe wyzwania”.

więcej
29 maja 2015 r.

Skandynawski operator Viking Line uruchomił nową usługę rezerwacji biletów pasażerskich online, która ma ułatwić potencjalnym nabywcom porównywanie cen przepraw.Skandynawski operator Viking Line uruchomił nową usługę rezerwacji biletów pasażerskich online, która ma ułatwić potencjalnym nabywcom porównywanie cen przepraw.

więcej
26 maja 2015 r.

7 V zainaugurowany został kolejny sezon wycieczkowców w Porcie Gdynia. Wczesnym rankiem przy Nabrzeżu Francuskim zacumował pływający pod włoską banderą statek pasażerski „Costa Pacifica”.

więcej
25 maja 2015 r.

Stowarzyszenie Brytyjskich Przewoźników Międzynarodowych (z ang. BIFA) informuje, że ilość nielegalnych imigrantów próbujących się wedrzeć do samochodów ciężarowych osiągnęła bezprecedensowy poziom zagrażający bezpieczeństwu kierowców pojazdów, stwarzając realne zagrożenie.

więcej
23 maja 2015 r.

Przychody z żeglugi w DFDS wzrosły o 6% w pierwszym kwartale 2015 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, a zysk operacyjny powiększył się o 150% w analizowanym okresie. W związku z tym spółka podniosła całoroczne oczekiwania finansowe podkreślając, że rozwój sytuacji na Kanale La Manche nie będzie miał wpływu na wyniki finansowe.

więcej
22 maja 2015 r.

Dwie trzecie statków P&O Ferries zostało dotkniętych nowymi limitami emisji siarki w związku w wejściem w życie dyrektywy siarkowej. John Garner, Dyrektor ds. Floty w P&O Ferries komentuje, że firma weszła w Nowy Rok posiadając dwie trzecie eksploatowanej floty w specjalnych strefach kontroli emisji w związku z czym przedsiębiorstwo musiało dostosować się do rygorystycznych limitów emisji siarki jakie zostały nałożone na branżę żeglugi morskiej z początkiem roku.

więcej
19 maja 2015 r.

DFDS uruchomił specjalną stronę dla osób chcących anonimowo zgłosić problemy w funkcjonowaniu firmy.

więcej
18 maja 2015 r.

Silne wiatry i problemy operacyjne nękające Eurotunnel w zeszłym tygodniu sprawiły, że Dover musiało sprostać kolejnej fali pojazdów ciężarowych zmierzających w stronę przepraw na kontynent.

więcej
15 maja 2015 r.

Condor Ferries inwestuje w płuczki spalin aby przystosować promy Commodore Clipper i Commodore Goodwill do korzystania z ciężkiego oleju napędowego.

więcej
13 maja 2015 r.

DFDS Compliance Line to nazwa nowej niezależnej strony internetowej, z której mogą korzystać pracownicy i klienci armatora, jeżeli czują, że DFDS dopuścił się poważnego naruszenia zasad, przepisów prawa etc.

więcej
11 maja 2015 r.

Unia Europejska sfinansuje budowę pierwszego średniej wielkości w 100 procentach elektrycznego promu pasażerskiego. Unia Europejska sfinansuje budowę pierwszego średniej wielkości w 100 procentach elektrycznego promu pasażerskiego. Jednostka będzie zasilana przez największe zainstalowane do tej pory na promie baterie.

więcej
8 maja 2015 r.

Największy wpływ na wyniki miały następujące czynniki: ogólna słaba sytuacja gospodarcza w regionie, wzrost konkurencyjności na rynku, rozwój sprzedaży internetowej, modernizacja statków, zmiana tras, dodatkowe czartery i globalny spadek cen paliw.

więcej
4 maja 2015 r.

W środę odbyło się oficjalne rozpoczęcie prac nad nowym terminalem w Dunkierce, który będzie umożliwiał przeprawy przez Kanał La Manche. Podczas ceremonii położono pierwszy kamień pod budowę nowego terminala.

więcej
4 maja 2015 r.

Przewóz towarów niebezpiecznych transportem lądowym i morskim uwarunkowany jest międzynarodowymi umowami, które maja zapewnić jak najdalej idące zmniejszenie zagrożenia.

więcej
30 kwietnia 2015 r.

Dwa powszechnie znane na rynku statki, wyspecjalizowane w przewozie pasażerów i samochodów, dołączą do floty Corsica Ferries w sezonie letniem 2015 na trasach na Korsykę i Sardynię.

więcej
28 kwietnia 2015 r.

Nagrody Shippax Awards zostały przyznane w pierwszym dniu trwającej obecnie konferencji Ferry Shipping Conference 2015. Konferencja została zorganizowana na pokładzie wycieczkowca należącego do P&O – Pride of Rotterdam i będzie trwała do 23 kwietnia. Seminarium zgromadziło około 300 międzynarodowych przedstawicieli branży promowej i pasażerskiego transportu morskiego.

więcej
27 kwietnia 2015 r.

Raport przygotowany przy współpracy z agencją konsultingową CE Delft zwrócił uwagę na fakt, że efektywność energetyczna statków nie poprawiła się od 1990 roku.

więcej
24 kwietnia 2015 r.

Skala tragedii, jaka rozegrała się w ten weekend jest bezprecedensowa i europejscy przywódcy nie mogą dłużej ignorować kryzysu, który rozgrywa się w granicach morskich UE.

więcej
23 kwietnia 2015 r.

Przygotowania do budowy drugiego stopnia wodnego na Wiśle w Sarzewie na 708 km Wisły, weszły w kolejny etap. Zakończenie czteroletnich badań wpływu inwestycji na środowisko otworzyło drogę do uzyskania podstawowego pozwolenia – decyzji środowiskowej.

więcej
23 kwietnia 2015 r.

Przewozy ładunków na trasie Gdynia-Karlskrona w ostatnich latach szybko rosną. W reakcji na wzrost zainteresowania klientów frachtowych firma Stena Line uruchamia kolejne odejścia swoich promów.

więcej
21 kwietnia 2015 r.

W marcu terminale Portu Gdynia zrealizowały 506 tys. t przeładunków produktów zbożowo-paszowych. Zdecydowaną większość tych obrotów, aż 370 tys. t, stanowiła obsługa polskiego eksportu zboża. Na rekordowy wynik złożyły się przeładunki Morskiego Terminalu Masowego Gdynia, w ilości 262 tys. t, Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia 137 tys. t oraz Bałtyckiego Terminalu Zbożowego Gdynia 107 tys. t. 

więcej
21 kwietnia 2015 r.

Spedycja morska nadal jest najbardziej popularną drogą importu i eksportu towarów z Dalekiego Wschodu i obu Ameryk. Statkami handlowymi przesyłane są nie tylko, chociaż głównie, kontenery, ale na transport morski decydują się producenci dużych elementów stalowych, sztuk ciężkich, eksporterzy oraz importerzy towarów w każdej postaci: od węgla i ropy, przez wszelkiego rodzaju drobnicę, aż po samochody.

więcej
20 kwietnia 2015 r.

Wstępne wyniki badań prowadzonych przez BIMCO, które będę opublikowane w raporcie ICS Manpower Raport 2015 pokazują, że większość marynarzy jest zadowolonych z życia na morzu. Badania zadowolenia marynarzy to pierwsze z ukierunkowanych analiz, które będą opublikowane w tegorocznym raporcie. Ankietowanymi było ponad 500 marynarzy, reprezentujących ponad 40 narodowości.

więcej
18 kwietnia 2015 r.

Interferry to organizacja założona w 1976 roku, której celem było stworzenie platformy współpracy i wymiany informacji między podmiotami branży promowej. Interferry posiada obecnie 225 członków w 38 krajach. Ponadto, Interferry pełni rolę przedstawiciela przemysłu promowego będąc konsultantem przy IMO (Międzynarodowej Organizacji Morskiej) oraz posiada status obserwatora przy Stowarzyszeniu Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).

więcej
17 kwietnia 2015 r.

Emanuele Grimaldi, Dyrektor Zarządzający Grupy Grimaldi poinformował, iż firma negocjuje kontrakt na zakup pięciu nowych statków w Chinach, a na ten cel przeznaczy 300 milionów dolarów.
Grimaldi skomentował ponadto, że rynek wtórny także oferuje obecnie doskonałe możliwości - niedawno armator zakupił 5 jednostek: trzy do wykorzystywania przez Finnlines na Morzu Bałtyckim i dwie, które będą pływały po Morzu Śródziemnym.

 

więcej
11 kwietnia 2015 r.

Scandlines został zmuszony do zmian zarówno w rozkładzie rejsów na trasie Puttgarden – Rødby, jak również w rozmieszczeniu swojej floty. W wyniku kolizji promu Prinsesse Benedikte w gdańskiej stoczni Remontowa SA, Scandlines został zmuszony do zmian zarówno w rozkładzie rejsów na trasie Puttgarden – Rødby, jak również w rozmieszczeniu swojej floty.

więcej
10 kwietnia 2015 r.

Z dniem 8 kwietnia wszyscy pasażerowie opuszczający Wielką Brytanię drogą morską, lotniczą lub kolejową są poddawani dodatkowym kontrolom.

więcej
10 kwietnia 2015 r.

Po pomyślnym zakończeniu prób morskich z użyciem LNG, najnowszej generacji prom zbudowany przez stocznię Fincantieri w Castellammare di Stabia (Neapol) zostanie dostarczony do miasta Matane w Kanadzie.

więcej
4 kwietnia 2015 r.

Kiedy wybuchł kryzys w stosunkach między Rosją a światem zachodnim pod koniec 2013 roku Finnlines jako jeden z pierwszych przewidział długofalowe gospodarcze konsekwencje tej sytuacji.

więcej
3 kwietnia 2015 r.

Port w Trelleborgu wystosował specjalny komunikat, w którym informuje o wyznaczonych miejscach parkingowych.

więcej
3 kwietnia 2015 r.

W marcu 2015 roku Tallink Grupp przetransportował 643 700 pasażerów, co oznacza spadek o ponad 8% w porównaniu do wyników z marca 2014 roku. Spadła również liczba przeprawionych samochodów ciężarowych i naczep - o 2 % do poziomu 27 730 sztuk. Liczba samochodów osobowych, które przetransportował operator promowy Tallink pozostała na tym samym poziomie - 77 673 jednostek.

więcej
31 marca 2015 r.

Z powodu niskich cen ropy, na początku 2014 r. nie było szoku spowodowanego wprowadzeniem dyrektywy siarkowej. Mimo to armatorzy wprowadzili wyższe stawki frachtowe, a ich klienci jakoś to znieśli.

więcej
30 marca 2015 r.

Brytyjskie Stowarzyszenie Transportu Towarów (FTA) wezwało do skoordynowanego działania pomiędzy terminalami portowymi, operatorami promowymi i służbami granicznymi, aby zapobiec poważnym korkom, które narosną z dniem 8 kwietnia w porcie Dover.

więcej
28 marca 2015 r.

Przed ratyfikacją konwencji o wodzie balastowej, IMO prosi branżę morską o pomoc w testowaniu zatwierdzonych systemów. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) prosi wszystkich, którzy są związani z nową konwencją o wodzie balastowej w kwestiach badania, zatwierdzenia, instalacji i testowania zaaprobowanych systemów o wzięcie udziału w ankiecie online.

 

więcej
27 marca 2015 r.

Finnlines w wydanym dzisiaj komunikacie prasowym informuje, że w związku z przewidzianą na 2 kwietnia akcją strajkową mogą wystąpić zakłócenia w ruchu promowym. Protest prowadzą związki zawodowe przedsiębiorstwa Arctic Shipping, które nie mogą nawiązać porozumienia z nowym pracodawcą.

więcej
25 marca 2015 r.

Europejski Trybunał Obrachunkowy, stojący na straży unijnych finansów, ustalił, że w ciągu ostatnich 15 lat poczyniono niewielki postęp w finansowaniu przez UE działań mających na celu ograniczenie drogowego transportu towarowego w Europie na rzecz śródlądowych przewozów wodnych.

więcej
25 marca 2015 r.

Polskie porty morskie w 2014 r. przeładowały o prawie 6,3% więcej towarów niż w 2013 r. Dokerzy Gdańska przeładowali 32 236 tys. t ładunków, Gdyni – 19 409, a portów Szczecina i Świnoujścia – 23 401 tys. t – podają eksperci Actia Forum w Raporcie: Port Monitor.

więcej
20 marca 2015 r.

Promy Fjord Line: Bergensfjord i Stavangerford otrzymały dwie najwyższe noty w indeksie World Ports Climate Environmental Ship Index (ESI). Warto nadmienić, że indeks został przyznany 3 194 jednostkom. Za szczególnie ekologiczne statki uważa się te, których ESI jest wyższy od 50 punktów.  

więcej
19 marca 2015 r.

NABU (Nature and Biodiversity Conservation Union) w ostatnim czasie skrytykowało instalowanie płuczek spalin na statkach. Powołując się na raport wydany przez holenderski instytut CE Delft, który stwierdzał, iż do tej pory nie zostały przeprowadzone dokładne badania odnośnie wpływu na środowisko morskie płuczek spalin. NABU zwraca uwagę, że większość scrubberów działa w systemie otwartej pętli, czyli zanieczyszczenia są z powrotem wypuszczane do morza.

więcej
16 marca 2015 r.

Dementujemy informacje prasowe o pożarze w Stoczni Remontowej SA. Na skutek zaniku prądu w czasie wydokowania statku Scandlines doszło do przechyłu jednostki na lewą burtę.

więcej
13 marca 2015 r.

11 III 2015 r. operator promowy Stena Line oficjalnie włączył prom Stena Superfast X do obsługi trasy promowej Dublin-Holyhead. W ceremonii nadawania nazwy dla statku uczestniczył Prezes Stena Line Dan Steen Olsson, a matką chrzestną jednostki została irlandzka prezenterka telewizyjna Kathryn Thomas.

więcej
13 marca 2015 r.

Z pomiarów dokonanych w porcie Goteborg wynika, że emisja siarki ze statków zawijających do portu spadła o 80% od dnia wejścia w życie dyrektywy siarkowej.

więcej
2 marca 2015 r.

Armatorzy promowi: Polska Żegluga Bałtycka, Unity Line i Polska Żegluga Morska, opracowali plan konsolidacyjny, który ma zostać przedstawiony Ministrowi Skarbu Państwa. Jego podstawowy cel to powstrzymanie prywatyzacji PŻB, ale także stworzenie Polskiej Grupy Promowej.

więcej
2 marca 2015 r.

Na konferencję prasową (20 II), poświęconą podsumowaniu 2014 r. oraz realizowanym i planowanym inwestycjom w portach ujścia Odry, zorganizowaną w szczecińskiej restauracji Villa Ogrody, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., poza przedstawicielami mediów, zaprosił również szefów wielu współpracujących z portem przedsiębiorstw. Jej wyraźnie odświętny charakter uzasadniały niewątpliwie zaprezentowane przez prezesów ZMPSiŚ rekordowe ubiegłoroczne przeładunki, wysoki zysk operacyjny oraz imponujący zakres zrealizowanych i planowanych inwestycji.

więcej
2 marca 2015 r.

Przewoźnicy morscy są daleko od przestrzegania w pełni dyrektywy siarkowej - informuje Roger Strevens, Przewodniczący Trident Alliance, nawiązując do raportu opublikowanego przez Niemiecką Federalną Agencję Żeglugi i Hydrografii (The Federal Maritime and Hydrographic Agency of Germany). Podsumowanie niemieckiego raportu można przeczytać tutaj.

więcej
26 lutego 2015 r.

W ubiegłym roku duńska spółka żeglugowa Maersk Line utrzymała swoją przewagę w branży nad innymi armatorami, uzyskując 2,3 mld dol zysku i 11,6% stopę zwrotu z zainwestowanego kapitału (ROIC).

więcej
13 lutego 2015 r.

W Porcie Hamburg przeładowano w 2014 r. 145,7 mln t, co jest najlepszym jak dotąd wynikiem w całej jego historii.

więcej
4 lutego 2015 r.

Główny Urząd Statystyczny opublikował dane dotyczące transportu rzecznego, które znalazły się w opracowaniu „Żegluga śródlądowa w Polsce w latach 2010-2013”.

więcej
26 stycznia 2015 r.

Niczego nie chciałem udowadniać. Ja tylko chciałem obudzić świadomość społeczną i racjonalne myślenie decydentów – tak cel zorganizowania i przeprowadzenia na przełomie września i października br. rejsu pod hasłem „Odzieramy Odrę z mitów” barką załadowaną dwoma warstwami kontenerów na trasie Szczecin – Kędzierzyn-Koźle wyjaśniał w materiale filmowym kpt.ż.ś. Czesław Szarek z Rady Kapitanów Żeglugi Śródlądowej.

więcej
1 stycznia 1970 r.

Grupa Kapitałowa OT Logistics, wiodący operator żeglugi śródlądowej w Polsce, zamierza wznowi transport węgla ze śląskich kopalni do firmy energetycznej Kogeneracja Wrocław. Będzie to pierwszy od kilku lat transport rzeczny węgla na trasie Port Gliwice – Wrocław.

więcej
Więcej artykułów czytaj w naszej gazecie! Zamów prenumeratę wydania papierowego!


« powrót
Biuro Brokerskie Omega