AsstrA
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
24 września 2021 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
UTA
www.pgt.plDB Cargo Polska w Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce
Transport szynowy

DB Cargo Polska w Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce

23 kwietnia 2021 r.   |  SC

Trzynaście dobrych praktyk DB Cargo Polska opublikowanych zostało w tegorocznym Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce. Po raz szósty Forum Odpowiedzialnego Biznesu wskazuje na działania DB Cargo Polska z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Najnowsza edycja raportu, publikowanego cyklicznie przez Forum Odpowiedzialne Biznesu od 2002 roku, to zbiór 1958 działań zrealizowanych przez 225 firmy. Raport stanowi przegląd aktywności firm w zakresie CSR i podsumowuje najważniejsze działania w tym obszarze, jakie zostały wdrożone przez przedsiębiorstwa w Polsce w minionym roku.

W wydaniu raportu za rok 2020 wymieniono trzynaście działań DB Cargo Polska, w tym 11 w kategorii „Praktyki z zakresu pracy”, jedno działanie z kategorii „Ład organizacyjny” oraz jedno z kategorii „Środowisko”. Wśród wyróżnionych dobrych praktyk znalazły się m.in. „Nowe procedury bezpieczeństwa podczas pandemii wykraczające ponad wymogi prawa”, „Minutki dla bezpieczeństwa”, „Lekcje ze zdarzeń”, „Czat pracowników z Zarządem”, „Aplikacja MyDBCargoPL” i „Nastawnie - miejsca spędzania przerw w pracy”.

Zaangażowanie DB Cargo Polska w realizację celów zrównoważonego rozwoju przejawia się nie tylko w działaniach promocyjnych, ale jest przede wszystkim ważnym aspektem naszych codziennych procesów biznesowych. Stale mierzymy nasz wpływ na otoczenie, konsekwentnie obniżamy ślad węglowy, redukujemy emisję hałasu, wzmacniamy bezpieczeństwo przewozów oraz poprawiamy warunki pracy – mówi Marek Staszek, Prezes Zarządu, DB Cargo Polska. Rok 2020 był szczególny, naznaczony pandemią i koniecznością mierzenia się z ograniczeniami, które spowodowała. Tym bardziej cieszę się z realizacji inicjatyw, które stając się dobrymi praktykami, mogą stanowić inspirację dla szeroko rozumianego otoczenia biznesowego - dodaje.

Realizowany przez DB Cargo Polska program wolontariatu pracowniczego „Kolej na Pomaganie” stał się praktyką długoletnią, która pojawia się nieprzerwanie w raporcie dobrych praktyk od 2015 roku.

Wszystkie praktyki wskazywane w Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu są sygnowane celami zrównoważonego wzrostu ONZ. Według tej kategoryzacji opisane praktyki DB Cargo Polska wpisują się w cele: wzrost gospodarczy i godna praca; zrównoważone miasta i społeczności; dobre zdrowie i jakość życia; innowacyjność, przemysł, infrastruktura; odpowiedzialna konsumpcja i produkcja; życie na lądzie.

Trwająca od ponad roku pandemia nie zatrzymała naszych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zmieniła jednak nasze priorytety. Wysiłki skierowaliśmy przede wszystkim na zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom, klientom i kontrahentom. Stąd też zdecydowana przewaga dobrych praktyk z zakresu pracy – mówi Katarzyna Marciniak, Dyrektor Biura Zarządu, Transformacji i Cyfryzacji DB Cargo Polska. Ze względu na trwającą pandemię nasze działania mocno zakotwiczyliśmy w świecie wirtualnym, gdzie przenieśliśmy spotkania zarządu z pracownikami w formie czata oraz komunikację firmową z pracownikiem przy pomocy newsowej aplikacji na telefon komórkowy MyDBCargoPL – dodaje.

Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie: odpowiedzialnybiznes.pl.

[ materiały DB Cargo ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega