LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
03 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plDE 6400 - nowoczesne lokomotywy DB Cargo Polska
Transport szynowy

DE 6400 - nowoczesne lokomotywy DB Cargo Polska

11 pojazdów wzmocniło park maszynowy przewoźnika

Mikołaj Marszycki

W ubiegłym tygodniu, na terenie bocznicy KWK Jankowice w Rybniku, odbyła się prezentacja jednej z najsilniejszych w Polsce lokomotyw manewrowych typu DE 6400 w barwach DB Cargo Polska.


Michael Hetzer przedstawia zalety nowej lokomotywy   |   Fot. Mikołaj Marszycki

Przewoźnik wzmocnił swój park maszynowy o jedenaście tych nowoczesnych pojazdów. Lokomotywy DE 6400 zostały sprowadzone z Holandii w ramach współpracy pomiędzy jednostkami biznesowymi z grupy DB Cargo. Docelowo spółka planuje sprowadzić do trzydziestu maszyn tego typu.

DE 6400 to czteroosiowa lokomotywa spalinowa z przekładnią elektryczną, wyposażona w silnik MTU o mocy 1180kW. Maszyna posiada dodatkowy silnik spalinowy, który w połączeniu z wydajną jednostką główną pozwala znacząco obniżyć emisję CO2. Asynchroniczne silniki trakcyjne zapewniają niską awaryjność, a modułowa konstrukcja pozwala na szybką i sprawną naprawę. Lokomotywa może osiągać prędkość do 100 km/godz., co umożliwia jej wszechstronne zastosowanie - zarówno na szlakach kolejowych jak i na bocznicach. Wiąże się to również z niższymi kosztami (nie trzeba zmieniać lokomotyw). Lepsza widoczność z kabiny, elektrodynamiczne hamulce oraz niższa emisja hałasu zapewniają także bezpieczeństwo oraz komfort pracy maszynistów.

Lokomotywy DE 6400 to jedne z najnowocześniejszych tego typu maszyn jeżdżących po polskich torach. Posiadając nowoczesną i wydajną flotę lokomotyw manewrowych wzmacniamy naszą pozycję na polskim rynku kolejowym – powiedział Marek Staszek, prezes zarządu DB Cargo Polska.

Rozbudowany projekt. Przekazane przez holendrów pojazdy poddano niezbędnym modyfikacjom aby uzyskać ich homologację w Polsce. Wdrożenie lokomotywy DE6400 było rozbudowanym i złożonym projektem. Zaangażowanych było w niego sześć spółek biznesowych DB z czterech krajów - łącznie blisko 400 osób. Poza tym ponad dziesięciu partnerów merytorycznych (m.in. UTK czy EC Engineering) i ponad 70 dostawców części zamiennych.

Niska awaryjność, niskie zużycie paliwa, modułowa konstrukcja, maksymalna prędkość 100 km/godz. to przewagi, dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom usługę na poziomie Premium. Potwierdzeniem jest próbna eksploatacja zakończona uzyskaniem świadectwa dopuszczenia. Wszystkim stronom zaangażowanym w proces polonizacji chciałbym podziękować za konstruktywny dialog i profesjonalne podejście – podsumował Michael Hetzer, członek zarządu ds. produkcji DB Cargo Polska.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega