LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
25 września 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plDobre relacje Wielkopolska – Dolny Śląsk
Transport szynowy

Dobre relacje Wielkopolska – Dolny Śląsk

9 lutego 2017 r.   |  MM

Stacje: Luboń, Mosina, Czempiń dostosowane do potrzeb pasażerów. Krótszy czas podróży na trasach regionalnych i z Poznania do Wrocławia oraz bezkolizyjne skrzyżowania z drogami – to efekty modernizacji linii Poznań - Czempiń. Zaawansowanie prac przekroczyło 85 %. Prace zakończą się przed wakacjami.

Na 32 km odcinku trasy Wrocław – Poznań prace postępują zgodnie z harmonogramem. Zaawansowanie przekroczyło 85%. Po ich zakończeniu pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Pociągi regionalne skrócą czas przejazdu między Poznaniem a Czempiniem o kilka minut. Po zakończeniu modernizacji całej linii podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Wrocławia skróci się o około 30 minut.

Zakończyły się już prace torowe i sieciowe między Poznaniem a Luboniem i Mosiną a Czempiniem. Na linii zainstalowano nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowane są perony na stacjach i przystankach: Poznań Dębiec, Luboń, Mosina, Drużyna Poznańska, Iłowiec i Czempiń. Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne wiaty, ławki, oświetlenie, tablice informacyjne, nagłośnienie i czytelne oznakowanie.

- Perony są dobrze oznakowane i zostały dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Podróżni mogą korzystać z wind, które pozwalają na wyjazd z tuneli. Zbudowane są także bezpieczne podjazdy z terenu przed przystankiem lub stacją na perony – mówi Tomasz Stępień, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Puszczykowie przystanek jest odnowiony i pasażerom zapewniono lepszą obsługę. Zachowano także historyczną stylistykę obiektu.

Zmodernizowane zostały obiekty inżynieryjne. Zakończono zasadnicze prace przy wiadukcie kolejowym na ul. Czechosłowackiej na Dębcu. Szeroka jezdnia, chodnik i ścieżka rowerowa zapewniają bezpieczną i szybką komunikację pod linią kolejową. Obok znajduje się zmodernizowany przystanek Poznań Dębiec.

Trwają intensywne prace przy dwóch wiaduktach, drogowym w Łęczycy i kolejowym w Mosinie. Obiekty istotnie usprawnią komunikację i zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.

Linia kolejowa spełnia wymagania ochrony środowiska. W miejscowości Nowinki powstał ekodukt – To rodzaj wiaduktu, który umożliwia, szczególnie większym zwierzętom, bezpieczne przejście na drugą stronę torów. Takie rozwiązanie, w ustalonym na podstawie badań miejscu, eliminuje kolizje zwierząt z pociągami i zwiększa poziom bezpieczeństwa – mówi Tomasz Stępień.

Na przełomie marca i kwietnia 2017 r. skończą się roboty torowe między Luboniem a Mosiną i przy peronach w Puszczykowie i Puszczykówku.

Modernizacja między Poznaniem a Czempiniem jest realizowana w ramach fazy II projektu: „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III odcinek Czempiń – Poznań.” Wartość prac fazy II to około 360 mln zł. Całość projektu, współfinansowanego przez Unię Europejską wynosi ponad 940 mln zł, z czego przeszło 667 mln zł stanowią fundusze unijne.

[ mat. prasowe ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 36-37/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus