LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
29 marca 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
AsstrA
www.pgt.plDuża popularność trasy Gdynia-Karlskrona
Transport wodny

Duża popularność trasy Gdynia-Karlskrona

Jubileusz działalności szwedzkiego armatora w Polsce

1 czerwca 2015 r.   |  Jerzy Konwicki

W maju Stena Line świętował 20-lecie swojej działalności w Polsce. W ramach jubileuszu, a pokładzie statku „Stena Vision” zacumowanego przy terminalu promowym w Gdyni, odbyła się konferencja „Wizja na kolejne 20 lat: zielone technologie i nowe wyzwania”.


Wiceprezes Stena Line - Niclas Mårtensson   |   Fot. Stena Line

Podczas konferencji, która odbyła się 25 maja, przedstawione zostały plany rozwojowe Stena Line, jak i Zarządu Portu Gdynia dotyczące działań w dziedzinach takich jak gospodarka morska czy ochrona środowiska naturalnego Morza Bałtyckiego. Podczas uroczystości przemówienia wygłosili: Tony Michaelsen, dyrektor Bałtyckich Linii Promowych w Stena Line; Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska; Niclas Mårtensson, wiceprezes koncernu; Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Miasta Gdyni oraz Janusz Jarosiński - prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Spotkanie połączone było z wystawą zdjęć przedstawiających 20-letnią obecność przewoźnika promowego w Polsce.

Statystyki 20-lecia. Tony Michaelsen przedstawił dokładne statystyki dotyczące przewozów na trasie Gdynia–Karlskrona na przestrzeni 20 lat (1995 – 2015). Stena Line przewiozła w tym okresie, na pokładach 11 pływających na tej linii statków, blisko 7 mln pasażerów. Przez bramy odpraw samochodowych przejechało łącznie ponad 1,13 mln pojazdów osobowych oraz prawie 1,5 mln jednostek frachtowych.

Obserwujemy wciąż utrzymującą się wysoką dynamikę wzrostu przewozów frachtowych oraz silną pozycję lidera przewozów pasażerskich pomiędzy Polską, a Szwecją. Jest to wynik przede wszystkim atrakcyjnych propozycji, jakie oferujemy naszym pasażerom, ale także rozwojowi infrastruktury obu portów – skomentował Michaelsen.

Ważne środowisko naturalne. Z kolei wiceprezes Stena Line, Niclas Mårtensson, mówił m.in. na temat programu oszczędzania energii prowadzonego w celu zmniejszenia wpływu oddziaływania przewozów na środowisko naturalne, który koncern rozpoczął w 2005 r. W jego ramach udało się ograniczyć zużycie energii na statkach o 2,5% rocznie. Równolegle ze zmianą na paliwa o niskiej zawartości siarki, Stena Line pracuje nad szeregiem projektów związanych z poszukiwaniem alternatywnych paliw i nowych technologii oczyszczania spalin.

Szwedzki armator jako pierwszy przewoźnik na świecie może pochwalić się statkiem napędzanym na metanol („Stena Germanica”). Kolejnym z takich projektów jest ograniczenie zużycia paliwa, które to w ok. 5% jest zastępowane… wodą! Specjalna technologia natryskiwania wody do paliwa pozwala zmniejszyć spalanie, a w konsekwencji ograniczyć zanieczyszczenie środowiska oraz ograniczyć koszty paliwowe. Ta technologia jest obecnie testowana na statkach kursujących właśnie na linii Gdynia-Karlskrona.

Misja. Spółka Stena Line Polska, oprócz bycia częścią globalnego koncernu, jest też częścią lokalnej społeczności. Od lat organizujemy koncerty dla mieszkańców Trójmiasta, uczestniczymy w obchodach Święta Morza, udostępniamy nasz statek do zwiedzania przez szkoły i przedszkola. Sponsorujemy imprezy sportowe w Gdyni i w Gdańsku. Przykładamy się do edukacji absolwentów szkół morskich, którzy uzyskują na naszych statkach ważne dla nich kompetencje – podkreślał także misyjny charakter działalność spółki Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.

 Z okazji 20-lecia przewoźnik zdecydował się przekazać 45 tys. zł na zakup aparatu USG gdyńskiemu Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań”. Ma on być w wykorzystywany zarówno w placówce, jak i do wizyt domowych, ułatwiając diagnostykę dzieci objętych opieką tej placówki. Mamy nadzieję, że ten nowoczesny sprzęt posłuży hospicjum przez długie lata – powiedział Kiersnowski.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega