LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
19 kwietnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plEstakada rośnie w szybkim tempie
Transport wodny

Estakada rośnie w szybkim tempie

Terminal Promowy w Świnoujściu

SC

Budowa estakady nad torami przy Terminalu Promowym w Świnoujściu idzie w iście ekspresowym tempie. Wszystko w ramach inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA przystosowującej terminal do obsługi transportu intermodalnego.


Estakada rośnie w szybkim tempie - Terminal Promowy w Świnoujściu   |   Fot. Port Szczecin

Prace idą pełną parą. Zaledwie nieco ponad tydzień temu postawiono pierwsze przęsło, a już widać prawie całą budowlę.

Kluczową kwestią tej inwestycji jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych i placów manewrowo-postojowych. Ponadto w ramach projektu powstanie nowe  - z połączenia dwóch istniejących - stanowisko promowe  o długości 294 m. Z kolei istniejąca rampa przeładunkowa zwiększy swoje możliwości techniczne uzyskując docelowo 35 m szerokości i 180T nośności.

Przedsięwzięcie stanowi element globalnego projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji łańcuchów logistycznych pomiędzy Skandynawią i Europą Południową, obejmujących m.in. korytarz transportowy Bałtyk - Adriatyk i jest kontynuacją współpracy ZMPSiŚ SA w ramach "autostrady morskiej" z portem Trelleborg rozpoczętej w 2014 r.  Celem projektu jest przystosowanie istniejącej infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 m. Inwestycja poprawi też bezpieczeństwo na terminalu, to za sprawą nowego rękawa pasażerskiego umożliwiającego bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Z kolei wyposażenie terminalu w cztery nowe ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu "reach stacker" usprawni transport i przeładunek kontenerów na terminalu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex. Prace rozpoczęły się jesienią ub. roku. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna być zakończona w przyszłym roku. Jej Koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

[ materiały Port Szczecin ]


Fot. Port Szczecin

Fot. Port Szczecin


« powrót
Biuro Brokerskie Omega