LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
19 kwietnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plFjord Line planuje produkcję LNG w Danii
Transport wodny

Fjord Line planuje produkcję LNG w Danii

Promy24.com

Operator promowy Fjord Line, duński port w Hirtshals i dostawca gazu - HMN Gashandel, połączyły siły w celu uruchomienia pierwszej duńskiej produkcji skroplonego gazu ziemnego (LNG).


Operator promowy Fjord Line, duński port w Hirtshals i dostawca gazu - HMN Gashandel, połączyły siły w celu uruchomienia pierwszej duńskiej produkcji skroplonego gazu ziemnego (LNG).

Wszystkie trzy strony podpisały list intencyjny a tym samym zadeklarowały środki finansowe na budowę fabryki LNG, która powinna powstać w ciągu najbliższych dwóch lat.

Henrik Iversen wiceprezes z firmy HMN Gashandel zauważa, że w Danii jest dobrze rozwinięta sieć dystrybucji gazu ziemnego, z której można bezpośrednio korzystać i schładzać surowiec do LNG. Przedstawicielowi firmy HMN Gashandel wydaje się absurdalne importowanie LNG, w sytuacji gdy kraj posiada wszystko co niezbędne do jego produkcji.

Fjord Line, który obsługuje dwa promy wycieczkowe napędzane LNG pomiędzy Danią a Norwegią, niedawno otworzył w Hirtshals pierwszy terminal do magazynowania LNG. Musi być on jednak regularnie uzupełniany importowanym skroplonym gazem ziemnym. Pisaliśmy o tym tutaj.

Morten Larsen, dyrektor w Fjord Line podkreśla, że fabryka LNG wpisuje się w zieloną strategię rozwoju przewoźnika, która jest wprowadzana w życie od pięciu lat. Ponadto Morten Larsen uważa, że produkując własne LNG firma w pełni będzie wykonywała przyjętą strategię. Oznacza to zoptymalizowanie pracy promów napędzanych LNG i możliwość tankowania ich w Norwegii i Danii.

Paliwo LNG eliminują emisję siarki oraz emisję tlenków azotu nawet o 92%, tym samym zmniejszając emisję gazów cieplarnianych o 20-30% w porównaniu do tradycyjnego oleju napędowego. W konsekwencji, użycie tego typu paliwa pozwala na sprostanie dyrektywie siarkowej, które zakazują korzystania z paliwa o zawartości siarki większej niż 0,1% na wodach Morza Bałtyckiego, Morza Północnego i Kanału La Manche.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega