LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
16 października 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plInnowacje wyznaczają kierunek
Transport drogowy

Innowacje wyznaczają kierunek

Volvo Trucks na targach IAA w Hanowerze

2 października 2018 r.   |  AS

Jak elektromobilność, zwiększanie automatyzacji procesów czy też kolejne rozwiązania w komunikacji mogą przyczynić się do zwiększania wydajności i bezpieczeństwa transportu, a zarazem obniżać wpływ branży na środowisko naturalne? Na to złożone pytanie postanowił odpowiedzieć Volvo Trucks podczas ostatnich targów w Hanowerze - IAA 2018.


Volvo FE Electric / Fot. Volvo Trucks

Zaprezentowano także specjalną wersję modelu FH na jego 25-lecie. Volvo FH przez ćwierć wieku wyznaczał coraz to nowsze standardy. Ten wspaniały samochód ciężarowy jest nie tylko hołdem dla pierwszych 25 lat swojej historii, ale także punktem początkowym na naszej dalszej, pełnej sukcesów drodze, którą pokonujemy wspólnie z klientami i kierowcami – mówił Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Elektrycznie. W 2019 r. Volvo Trucks ma rozpocząć w Europie sprzedaż samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, przeznaczonych dla miejskiego transportu dystrybucyjnego i komunalnego. Pojazdy te - Volvo FL i FE Electric wprowadzone na rynek już w tym roku - są bezemisyjne, doskonale nadają się do użytkowania wewnątrz zadaszonych terminali, jak i w „zielonych” strefach miast.

Brak hałasu, drgań i emisji spalin, w połączeniu z zachowanymi jak w "normalnych" truckach właściwościami jezdnymi, zapewniają także znaczną poprawę warunków pracy kierowcy. Elektromobilność wpisuje się w naszą długofalową strategię dotyczącą zrównoważonego rozwoju miast oraz zerowej emisji zanieczyszczeń – wyjaśniał Claes Nilsson. Volvo FL i Volvo FE Electric są dostępne w wariantach o DMC od 16 do 27 t i zasięgu użytecznym do 300 km. Zastosowana w nich technologia bazuje na rozwiązaniach wykorzystywanych już wcześniej w zelektryfikowanych autobusach Volvo.

Na gaz. W zeszłym roku Volvo Trucks wprowadziło do swojej oferty zgodne z normą emisji spalin Euro 6, samochody ciężarowe o dużej ładowności dla transportu regionalnego i długodystansowego, zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) lub biogazem.

Pojazdy te odznaczają się osiągami, zużyciem paliwa i zasięgiem eksploatacyjnym takim samym, jak modele na olej napędowy, ale w porównaniu z nimi emitują o 20 do niemal 100% mniej CO2, zależnie od rodzaju zastosowanego paliwa. Nowe Volvo FH LNG i Volvo FM LNG są przeznaczone dla transportu regionalnego i długodystansowego i dostępne z silnikami o mocy 420 lub 460 KM (odpowiednio: 309 lub 338 kW).

Cyfrowo. Nowy portalem skupiającym cyfrowe usługi i funkcje w ramach jednolitego, przyjaznego dla użytkownika interfejsu, ułatwiającym klientom pełne wykorzystanie zalet cyfryzacji i komunikacji, jest Volvo Connect. Oprócz zarządzania flotą i planowania obsługi technicznej, będzie obsługiwał wiele innych aspektów działalności transportowej, takich jak m.in. administracja czy przestrzeganie prawa.

Będzie to także platforma sprzedaży, umożliwiającą zamawianie i aktywację dodatkowych usług. Użytkownicy portalu mogą indywidualnie dostosowywać interfejs, tak aby mieć łatwy i szybki dostęp do najważniejszych dla nich informacji i usług.

Przyszłość. Rosnąca konsumpcja, szybki rozwój handlu internetowego i powszechny niedobór kierowców są niewątpliwie istotnymi problemami w uzyskaniu efektywności rozwiązań transportowych. Volvo Trucks proponuje swój pomysł na pomoc w problemach: rozwiązanie bazujące na zelektryfikowanych, autonomicznych pojazdach, które w dłuższej perspektywie mogą stać się ważnym uzupełnieniem dla współczesnych samochodów ciężarowych.

Proponowane rozwiązanie tworzone jest z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań transportowych, charakteryzujących się krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz wysoką precyzją dostaw. Może być potraktowane jako rozszerzenie zaawansowanych rozwiązań logistycznych, które już dziś są wdrażane w wielu branżach. Ponieważ wykorzystuje pojazdy autonomiczne, zeroemisyjne i bezgłośne, transport może odbywać zarówno w dzień, jak i w nocy. Obejmuje istniejącą infrastrukturę drogową i jednostki transportowe, co ułatwia odzyskanie poniesionych kosztów oraz umożliwia integrację z istniejącymi systemami transportowymi.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 40-41/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus