LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
11 grudnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plInteligentny, interaktywny i innowacyjny
Transport drogowy

Inteligentny, interaktywny i innowacyjny

Trzecia generacja Sprintera już dostępna

AS

Najpierw była lutowa premiera w Duisburgu, potem wielka polska premiera podczas Poznań Motor Show 2018 na początku kwietnia, a już od czerwca trzecia generacja Sprintera dostępna jest w salonach sprzedaży.


Sprinter w opcji z napędem na przednie koła   |   Fot. Mercedes-Benz Vans

Pierwszy model powstał 23 lata temu, a dzisiejszą trzecią generację uzupełnić ma w przyszłym roku, w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych, także elektryczna wersja - eSprinter.

1700 konfiguracji. Nowy Sprinter to najbardziej zaawansowany technologicznie samochód dostawczy - mówił kilka miesięcy temu, podczas polskiej premiery, Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans. Wyposażony jest w systemy wsparcia kierowcy znane z osobowych Mercedesów, w tym w przełomowy system multimedialny MBUX ze sterowaniem głosowym. Nowy Sprinter to ponad 1700 kombinacji długości, wysokości i napędów; w tym po raz pierwszy w historii także na przednie koła. Nowy Sprinter to wreszcie świetna baza do oferowania klientom samochodów dostawczych usług cyfrowych w ramach Mercedes PRO.

Furgon, Tourer, autobus jako typy zabudowy, podwozie lub pojazd jednoosiowy do zabudowy, trzy konfi guracje napędu, konstrukcja kabiny, długość nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – już same te parametry pokazują mnogość możliwych wariantów Sprintera, które w różnych konfi guracjach dają nawet wspomniane 1700 wersji pojazdu. Maksymalna modułowość stanowi rdzeń nowej koncepcji Sprintera, odpowiadając na wymagania właściwe dla każdego sektora i każdego segmentu klientów.

Nowe skrzynie biegów. Do napędów na tylne oraz na cztery koła, dołączony został nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kg w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. 80-milimetrowy dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek/rozładunek Sprinterów jest znacznie wygodniejszy.

Dwie nowo opracowane przekładnie napędu na przednie koła to kolejne nowości: 9-biegowa, automatyczna przekładnia hydrokinetyczna, która jest pierwszą tego typu w segmencie dużych dostawczaków, ma stopniowane zakresy biegów, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Wśród niewątpliwych jej zalet jest także niski poziom hałasu i wysoki komfort jazdy.

Komfortem także wyróżnia się druga nowość – 6-biegowa ręczna skrzynia biegów, w której wyeliminowano pojawiające się czasem, drażniące kierowców, wibracje dźwigni zmiany przełożeń.

Interaktywnie. Jedną z najważniejszych nowych funkcji Sprintera jest kompleksowa łączność internetowa. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z zupełnie nowym systemem multimedialnym MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią doskonałą podstawę dla spełnienia wszystkich wymagań logistycznych i tranportowych. I to zarówno w przypadku kompleksowego zarządzania dużą flotą, jak i niewielkiej floty małej firmy.

Mercedes PRO connect łączy menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. Umożliwia to zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym. Wraz z wejściem na rynek dostępnego fabrycznie adaptera, Mercedes PRO connect, wprowadzonych zostało osiem pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące fl oty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z fl otą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.

[ aS ]


Fot. Mercedes-Benz Vans


« powrót
Biuro Brokerskie Omega