LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
28 marca 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
AsstrA
www.pgt.plKolejna inwestycja w PZT S.A.
Transport wodny

Kolejna inwestycja w PZT S.A.

Nowy sprzęt pozwoli transportować ładunki o masie jednostkowej 1400 t.

23 lutego 2016 r.   |  Hubert Hryniewicz

W kwietniu 2016 r. Portowy Zakład Techniczny S.A. zwiększy swój potencjał o kolejne dwa moduły sześcioosiowe oraz najnowszy i zarazem najmocniejszy Power Pack V generacji o mocy 390kW.


Transport podzespołu dźwigu AHC – 80 t   |   Fot. A.T.

Nowy sprzęt znacznie zwiększy możliwości spółki i pozwoli transportować ładunki o masie jednostkowej 1400 t. Dzięki tej inwestycji wzrośnie również dostępność jej usług umożliwiając realizację dwóch niezależnych zadań transportowych jednocześnie.

Pierwsi w Polsce. Od 1 sierpnia 2013 r. Portowy Zakład Techniczny S.A. posiada specjalistyczny modułowy zestaw transportowy SPMT (Self-Propelled Modular Transporter) wyprodukowany przez europejskiego lidera w branży – niemiecką firmę Scheuerle.

Jest to czwarta generacja maszyn produkowanych dla odbiorców na całym świecie od 1983 r. i jednocześnie pierwszy taki sprzęt będący w posiadaniu polskiej firmy. Do tej pory krajowi kontrahenci mogli korzystać tylko z maszyn zagranicznych transportowanych specjalnie do wykonania zlecenia w Polsce z Niemiec, Włoch, Belgii lub Holandii.

Rosnące zainteresowanie. Zakupiony w 2013 r. modułowy zestaw transportowy okazał się bardzo dobrą inwestycją uzupełniającą aktualne portfolio spółki. Swoją działalność na rynku transportów specjalistycznych PZT rozpoczęły od spektakularnego cyklu transportów suwnic ASC do Nowego Jorku – w sumie 20 szt. - każda suwnica o masie przekraczającej 300 t. Zostały one przetransportowane z placu montażowego spółki pod statek na zasadzie FAS.

Wkrótce potem nastąpił bardzo szybki wzrost zamówień na ten rodzaj specjalistycznych usług. Rosnące zainteresowanie ze strony rynku zaowocowało zamówieniem dodatkowych 2 szt. modułów – tym razem 6 osiowych o nośności około 216 t każdy. Dostawa miała miejsce we wrześniu 2014 r. W ten sposób PZT S.A. posiadając w sumie 28 osi wraz z 2 jednostkami napędowymi zwiększył swe możliwości przemieszczania ładunków o masie całkowitej do 1000 t.

Montaż największych suwnic w kraju. 2016 nie będzie tylko rokiem inwestycji z powodu wspomnianego zakupu kolejnych dwóch modułów sześcioosiowych oraz najmocniejszego Power Pack-a V generacji o mocy 390kW, ale również rokiem wyzwań. Najtrudniejszym zadaniem, nie tylko transportowym, które zrealizuje PZT będzie montaż i transport, na szyny docelowe, 5 szt. suwnic kontenerowych typu STS o wadze jednostkowej 1240 t każda.

Będą to największe suwnice kontenerowe zmontowane w kraju oraz transportowane za pomocą zestawu SPMT. Zakończenie wszystkich prac związanych z transportem przewidziane jest na 39 tydzień 2016 r. Posiadane 4 moduły 4 osiowe plus 2 moduły 6 osiowe oraz od kwietnia kolejne dwa moduły 6 osiowe (razem 40 osi) są w pełni kompatybilne ze sobą i umożliwiają dowolne ich zestawienie stwarzając w ten sposób możliwość budowy kombinacji, która sprosta wadze i gabarytom ładunku.

Kluczową cechą zestawu jest bardzo precyzyjne poruszanie się w każdym możliwym kierunku: na wprost, do tyłu, możliwa jest jazda na boki, na skos oraz skręt praktycznie wokół każdej możliwej do zdefiniowania osi obrotu. Dodatkowo, każdy moduł, jak i cały zestaw, posiada możliwość podnoszenia się oraz opuszczania płaszczyzny załadowczej, której wysokość od podłoża w czasie transportu wynosi ok. 1,5 m (±35 cm). Umożliwia to samodzielny podjazd pod ładunek, uniesienie go na sobie, transport do miejsca przeznaczenia oraz samodzielny wyjazd spod ładunku. Doświadczony operator jest w stanie pozycjonować ładunek z dokładnością do kilku milimetrów.

Moduły składające się na zestaw są przystosowane do transportowania w miejsce pracy, a ich wymiary są dostosowane do współczesnych realiów drogowych – organizowanie drogich transportów ponadnormatywnych nie jest konieczne. Masa jednego modułu czteroosiowego wraz z jednostką napędową DE150 nie przekracza 20 t a wymiary (moduł czteroosiowy: 5,6 m x 2,43 m, moduł sześcioosiowy: 8,4 m x 2,43 m, jedn. napędowa DE150: 2,8 m x 2,34 x 1,03 [m], jednostka napędowa 390DA: 4,7 x 2,31 x 1,1 [m]) pozwalają na bezproblemowy załadunek na standardowy, oplandekowany zestaw kołowy tzw. TIR-a.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega