LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
02 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plŁadowanie elektryków z mocą 1000 kW
Transport drogowy

Ładowanie elektryków z mocą 1000 kW

Mercedes-Benz Trucks pokonuje „barierę dźwięku”

SC

W ośrodku rozwojowo-testowym w Wörth am Rhein konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy z powodzeniem naładowali prototyp zaprezentowanego w ubiegłym roku eActrosa 600 ze stacji ładowania o mocy jednego megawata. Mercedes-Benz Trucks był mocno zaangażowany w opracowanie nowego, ogólnobranżowego standardu ładowania megawatowego MCS (Megawatt Charging System).


Ładowanie elektryków z mocą 1000 kW   |   Fot. Mercedes-Benz Trucks

Odgrywa on kluczową rolę szczególnie w perspektywie utworzenia ogólnodostępnych punktów ładowania wzdłuż centralnych osi transportowych. 

Rainer Müller-Finkeldei, szef działu Product Engineering w Mercedes-Benz Trucks: Nasi konstruktorzy w najkrótszym możliwym czasie wdrożyli w pojeździe nowo zdefiniowany standard MCS z pełną mocą ładowania – to wyjątkowe osiągnięcie inżynierskie. Ładowanie megawatowe z mocą 1000 kilowatów będzie szczególnie korzystne dla klientów o wysokich wymaganiach w zakresie zasięgu i dostępności pojazdów.

Peter Ziegler, szef działu E-Charging Components w Mercedes-Benz Trucks: Pierwszy pomyślny test ładowania z mocą jednego megawata przeprowadzony z udziałem naszej ciężarówki elektrycznej jest ogromnym krokiem rozwojowym. Pojęciem ładowania MCS określa się w branży ładowanie z mocą wynoszącą 700 kilowatów lub więcej. Jednakże dla nas ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować eActrosa 600 z pełną mocą 1000 kilowatów, a tym samym korzystać z krótkich czasów ładowania przy dużym zasięgu. Dokładamy teraz wszelkich starań, aby technologia MCS w eActrosie 600 osiągnęła gotowość do produkcji seryjnej.

Rozwój technologii MCS i jej wdrożenie do produkcji seryjnej. Kolejne prace inżynierów ds. rozwoju w Mercedes-Benz Trucks obejmują kontynuację testów interfejsu komunikacyjnego między pojazdem a stacją ładowania, zdefiniowanego w ramach standaryzacji MCS, oraz dalsze rozwijanie prototypowych komponentów aż do uzyskania ich dojrzałości seryjnej. Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa 600 zaplanowano na koniec roku 2024. W przypadku eActrosa 600, oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kilowatów, z czasem możliwe będzie również ładowanie megawatowe (MCS) – z pełną mocą 1000 kilowatów. Klienci mogą zamawiać konieczne do tego przygotowanie techniczne – przewidziano możliwość późniejszego doposażenia tych modeli w technologię MCS.

Ładowanie megawatowe jest szczególnie interesujące w perspektywie stworzenia publicznej infrastruktury ładowania. Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin (stąd oznaczenie typu „600”), wraz z nową, niezwykle ekonomiczną elektryczną osią napędową, zaprojektowaną we własnym zakresie, zapewnia eActrosowi 600 zasięg 500 kilometrów (1) bez konieczności doładowywania. Oznacza to, że ta elektryczna ciężarówka będzie mogła pokonać w ciągu jednego dnia dystans znacznie przekraczający 1000 kilometrów. Wystarczy do tego ładowanie pojazdu w wymaganych przepisami przerwach w pracy kierowców – nawet gdy nie będzie dostępne ładowanie megawatowe.

Około 60 procent dalekodystansowych przejazdów wykonywanych przez europejskich klientów Mercedes-Benz Trucks i tak nie przekracza 500 kilometrów, a więc w tych przypadkach wystarczająca jest infrastruktura ładowania w bazach operacyjnych oraz w miejscach załadunku i rozładunku. We wszystkich innych zastosowaniach niezbędnym warunkiem uzyskania pełnej operacyjności elektrycznych samochodów ciężarowych w paneuropejskim transporcie dalekobieżnym jest stały rozwój dostępnej publicznie infrastruktury ładowania. To właśnie w takich wymagających zastosowaniach ładowanie megawatowe ma ogromny potencjał.

(1) Zasięg pojazdu określono wewnętrznie w specjalnych warunkach testowych, po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania, z udziałem ciągnika siodłowego 4x2 o całkowitej masie zestawu ciężarowego 40 t, w temperaturze zewnętrznej 20°C, w ramach operacji właściwej dla transportu dalekobieżnego. Dlatego może on odbiegać od wartości określonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/2400.

[ materiały Meredes-Benz Trucks ]


Fot. Mercedes-Benz Trucks

Fot. Mercedes-Benz Trucks


« powrót
Biuro Brokerskie Omega