LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
10 grudnia 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plNowa generacja naczep doceniona
Transport drogowy

Nowa generacja naczep doceniona

Firma Kögel wyróżniona na IAA 2018 w Hanowerze

22 września 2018 r.   |  AS

Nowa generacja NOVUM firmy Kögel otrzymała międzynarodową branżową nagrodę Trailer Innovation 2019 w kategorii "Concept".


Kögel Lightplus Coil - jedna z naczep z wyróżnionej nagrodą linii NOVUM / Fot. Cezary Banasiak

Niemiecki producent stopniowo wprowadza do swoich naczep Cargo, Mega i Light nową, zewnętrzną ramę oraz nadwozie znane już z modelu Kögel Lightplus. Przy tej okazji naczepy plandekowe są poddawane dodatkowym optymalizacjom, a należy do nich np. ulepszony system modułowy. Dzięki temu także możliwy jest wysoki stopień indywidualizacji naczep generacji Novum w odpowiedzi na najróżniejsze potrzeby rynku.

Rama. Wszystkie pojazdy nowej, nagrodzonej generacji są wyposażone w stabilną, sztywną, spawaną ramę wzmocnioną belkami poprzecznymi na całej długości ramy, wytrzymującymi duże obciążenia użytkowe i punktowe. Jeszcze większą stabilność zapewnia nowa cieńsza, lecz mocniejsza stalowa płyta z tyłu, jak również nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych znajdująca się na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika.

Dzięki nowej ramie zewnętrznej punkty mocowania Vario-Fix są o wiele lepiej dostępne i możliwe jest zamocowanie ładunku w perforowanym obrzeżu ramy Vario-Fix przy zamkniętej plandece, również w przypadku opcjonalnie oferowanych burt. Używając pasów ze standardowymi hakami (podwójny pazur), konieczne jest otwarcie burt, natomiast pasy z płaskimi hakami można wykorzystać także przy burtach zamkniętych. Trzynaście par pierścieni mocujących, dołączanych seryjnie, jest teraz wyposażonych w boczne haki mocujące ułatwiające obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości od 2,5 tys. do 4 tys. kg. Wszystkie ramy generacji NOVUM są chronione przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywane warstwą lakieru UV.

Nadwozie. Ściana przednia, przednie kłonice narożne, tylne kłonice narożne oraz tylny portal drzwiowy w ramach wyposażenia podstawowego są wykonane z aluminium. Dzięki standaryzacji kłonic narożnych w wersjach z dachem podnoszonym i bez podnoszenia wynikają różne korzyści. Przede wszystkim wersja z podnoszonym dachem pozwala ograniczyć masę. Ponadto pozwala to na łatwiejsze umieszczanie palet przy przedniej ścianie w przypadku załadunku bocznego.

Prócz tego wszystkie pojazdy generacji NOVUM posiadają również jednolitą odległość pomiędzy kłonicami, w związku z czym różnice długości listew należą już do przeszłości. Kieszenie na listwy można rozmieścić na wiele sposobów dzięki perforacji listwy na kłonicach narożnych i w kieszeni na listwy. Oczywiście nowe naczepy siodłowe są również objęte certyfikatem zabezpieczania ładunków według normy DIN EN 12642 Code XL.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 47-48/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus