LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
11 grudnia 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plNowa strategia firmy kurierskiej
Logistyka

Nowa strategia firmy kurierskiej

Symbioza z Siódemką

1 kwietnia 2015 r.   |  Andrzej Uznański

DPD Polska – lider polskiego rynku usług kurierskich z 24% udziałów i obrotami przekraczającymi 1 mld zł (w 2015 r. mają one wynieść 1,2 mld), zmienia identyfikację graficzną, w tym logo.


Fot. Andrzej Uznański

Rebranding potrwać ma ok. 2 lat. Pierwszym etapem symbiozy spółki z przejętą Siódemka będzie integracja rejonów kurierskich i ujednolicanie standardów m.in. infrastruktury logistycznej. Połączenie prawne planowane jest na drugi kwartał 2015 r.
Priorytetem DPD na najbliższe dwa lata jest uzyskanie synergii operacyjnej i biznesowej, w postaci optymalnej sieci logistycznej, szeroko dostępnych usług i wysokiej jakości obsługi na każdym etapie procesu logistycznego. Nowe podejście, przewidujące m.in. koncentrację na wymaganiach konsumenta, jest zbieżne z ubiegłoroczną decyzją o zakupie Siódemki S.A.
DPD Polska należy do holdingu GeoPost, który dostarcza 3 mln paczek dziennie i ma 11% udziału w rynku europejskim. Spółka w 2014 r. dostarczyła 88 mln paczek, dysponując ok. 6 tys. kurierów i 470 samochodami ciężarowymi. Posiada także 2 centralne sortownie, 4 centra sortujące i ok. 150 tys. m2 powierzchni magazynowej.

Strategia działania. W trakcie łączenia spółek logo DPD coraz częściej będzie występować w Siódemce. Celem naczelnym jest uzyskanie synergii. Potencjał Siódemki świetnie wpisuje się w strategię rozwoju dpdgroup. Uzupełniamy w ten sposób nasze kompetencje, tworząc kompletną ofertę dla wszystkich segmentów rynku. Połączenie atutów Siódemki zorientowanej na potrzeby e-commerce, małych i średnich firm z silną pozycją DPD w Polsce i na rynku międzynarodowym, pomoże naszym klientom firmowym uzyskać przewagę konkurencyjną – powiedział podczas konferencji prasowej Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Pierwszym etapem łączenia spółek jest integracja rejonów kurierskich i ujednolicanie standardów, m.in. w dziedzinie infrastruktury logistycznej. Te czynniki stanowią punkt wyjścia profesjonalnych usług na tzw. ostatniej mili. Kolejny krok polega na zintegrowaniu oferty eksponującej najlepsze z wypracowanych dotychczas przez obie firmy rozwiązań.

Nowe podejście do klienta to rozwiązania systemowe z myślą o konkretnych potrzebach klienta biznesowego – firma stawia na partnerski z nim kontakt. Zmiany obejmą system punktów wysyłki paczek, Siódemka Service Point. Zostaną one razem z DPD Strefa Paczki wcielone do sieci DPD Pickup, tworząc największą w Polsce sieć miejskich placówek umożliwiających nadania i odbiory paczek w wygodnych dla konsumentów lokalizacjach.
Zdaniem prezesa Nawłoki obecnie na całym świecie kierunek zmian wyznacz końcowy odbiorca paczki. To jego wymagania kształtują i będą kształtować nasz rynek. Strategia DPDgroup koncentruje się na ostatnim etapie doręczenia, który decyduje o zadowoleniu odbiorcy. Stąd tak ważne jest, aby przesyłka była dostarczona na czas, w idealnym stanie, w miłej atmosferze i w ramach prostego, wygodnego procesu. Dlatego stawiamy na doskonałość operacyjną, połączoną z innowacyjnością.

Rośnie e-commerce. Jak wyraził się Nawłoka, rynek przesyłek kurierskich jest bardzo mocno "pchany do przodu" dzięki rozwojowi tego handlu. Prognozuje się jego wzrost o ok. 7%, przy dwucyfrowym przyroście handlu e-commerce. W 2014 r. rynek ten wzrósł w całej Europie o 16%. Dla wielu klientów DPD Europa staje się jednolitym rynkiem, na którym chcą mieć jednolite usługi. Grupa zdecydowała się więc na ujednolicenie swojej oferty, co jest związane także z nową strategią organizacją. 
W tym roku spółka planuje przeznaczyć na inwestycje ponad 60 mln zł, głównie na infrastrukturę. Celem jest wzrost liczby punktów odbiorczych i nadawczych przesyłek do ponad 2 tys. na koniec 2016 r. (obecnie ma 1 tys.). Jej przychody w 2014 r. sięgnęły 888 mln zł. Siódemka konsolidowana jest od października 2014 r. Firma nie planuje nowych akwizycji.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 47-48/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus