LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
13 grudnia 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plNowe prawo - nowe korki w porcie Dover
Transport wodny

Nowe prawo - nowe korki w porcie Dover

30 marca 2015 r.   |  Promy24.com

Brytyjskie Stowarzyszenie Transportu Towarów (FTA) wezwało do skoordynowanego działania pomiędzy terminalami portowymi, operatorami promowymi i służbami granicznymi, aby zapobiec poważnym korkom, które narosną z dniem 8 kwietnia w porcie Dover.


Fot. Promy24.com

Wielka Brytania z dniem 8 kwietnia postanowiła zrealizować obietnicę wyborczą Davida Camerona z 2010 roku o dodatkowych kontrolach w związku z narastającą falą nielegalnych imigrantów próbujących z Calais przedostać się do Wielkiej Brytanii.

Kontrole zostaną nałożone na każdego kierowcę ciężarówki i pasażera opuszczającego Wielką Brytanię od dnia 8 kwietnia. Dyrektor ds. Polityki i Komunikacji FTA, James Hookham komentuje, że wszystkie zainteresowane strony muszą współdziałać w związku z wprowadzeniem nowego prawa, aby po pierwsze obietnica nie była tylko pustym sloganem, a po drugie w celu uniknięcia poważnych korków.

FTA nawołuje do wydzielania specjalnego pasa dla odpraw w Dover, aby zapobiec kolejkom, w których będą stały razem pojazdy ciężarowe, autobusy i samochody osobowe. James Hookham podkreśla, że w przypadku kontroli, która teraz będzie trwała dłużej, nie może pozwolić na zakłócenia zaplanowanych wyjazdów pociągów Eurotunnelu i promów. FTA jest gotowa wesprzeć każdy ruch, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa narodowego, ale w tym samym oczekuje niezawodności usług a także ich świadczenia w zakładanym czasie. James Hookham dodaje, że koordynacja miedzy wszystkimi zainteresowanymi stronami jest koniecznością. Jego zdaniem nie można dopuścić do sytuacji, w której nowe kontrole imigracyjne, które będą przeprowadzane rutynowo, będą miały negatywny wpływ na rozkład promów i Eurotunnelu. A to doprowadziłoby do poważnych problemów dla wielu kanałów transportu i logistyki.

Hookham ostrzega, że jeżeli opóźnienia promów w Dover staną się normą, to wpłynie to natychmiast na sytuację w porcie Calais. Opóźnienia promów i ich późne przybycie do Calais mogą oznaczać poważne narastanie ruchu na drodze dojazdowej do francuskiego portu. Wprowadzone działania mogą wówczas nie tylko zrujnować harmonogram ruchu ciężarowego, ale też stworzą dodatkową okazję dla nielegalnych imigrantów do dostania się na pokład ciężarówki. 



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 49-52/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus