LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 lipca 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plNowe przystanki kolejowe w Jeleniej Górze
Transport szynowy

Nowe przystanki kolejowe w Jeleniej Górze

16 kwietnia 2018 r.   |  HH

Dwa nowe i dwa zmodernizowane przystanki usprawnią komunikację w jeleniogórskiej aglomeracji. Mieszkańcy w grudniu 2019 r. zyskają lepszy dostęp do kolejowych połączeń w Cieplicach i Sobieszowie. Inwestycje za prawie 18 mln zł, w ramach RPO województwa dolnośląskiego, prowadzą PKP Polskie Lnie Kolejowe S.A.

Realizacja przedsięwzięcia znacząco zwiększy dostęp do kolei przy codziennych dojazdach do pracy i szkoły. Ułatwiona będzie obsługa wyjazdów poza Jelenią Górę, w tym ruchu turystycznego. Podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa podróżnych dzięki zastosowaniu nowoczesnych urządzeń zabezpieczających na przejściach w poziomie szyn.

Zawarta dziś (16.04.2018 r.) umowa obejmuje zaprojektowanie oraz budowę dwóch nowych przystanków osobowych w Jeleniej Górze, w rejonie Al. Jana Pawła II i ul. Spółdzielczej. Przebudowane będą też przystanki Jelenia Góra Cieplice i stacja Jelenia Góra Sobieszów. Obiekty znajdują się na 13 km odcinku linii w obrębie miasta. Ich gęstość sprzyja rozwojowi systemu kolei aglomeracyjnej.

 

Nowe przystanki będą miały perony o długości 150 m. Standardowa wysokość 76 cm zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia na perony – za pomocą pochylni – będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na peronach z nowym oświetleniem zostaną zamontowane m.in. wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Perony będą wyposażone w system oznakowania dotykowego i oznakowanie stałe. Przy dojściach będą zamontowane stojaki rowerowe. Łącznie zostanie wybudowanych 6 nowych peronów. Piesi bezpiecznie przejdą przez tory na nowych przystankach, gdyż będą tam urządzenia zabezpieczające oraz system monitoringu.

Chodniki łączące teren kolejowy z istniejącymi ciągami pieszymi będą realizowane w ramach inwestycji Urzędu Miasta Jelenia Góra. Dojścia do peronów zaprojektowane zostaną w sposób umożliwiający korzystanie z infrastruktury przez osoby o ograniczonej  zdolności poruszania poprzez budowę m.in. pochylni. Zaprojektowane zostanie inteligentne oświetlenie na peronach oraz dojściach z wykorzystaniem energooszczędnych, sterowanych opraw LED.

Ponadto w ramach projektu będą wykonane roboty torowe, zamontowane trzy rozjazdy oraz przebudowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna.

Projekt realizowany jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Wartość robót 17 756 000 zł netto. Zakończenie planowane jest na listopad 2019 r.

 Zmiany dla dobrych podróży Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Budowa przystanków jest kolejnym projektem zwiększającym możliwości podróży w województwie dolnośląskim – szczególnie miedzy miastami: Wroclaw, Wałbrzych, Jelenia Góra.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A za ponad 77 mln zł przebudowują stację Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice oraz wybudowany będzie nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Zwiększają się możliwości trasy nr 274 m.in. dzięki 14 mln zł, które PLK przeznaczyły na modernizację sieci trakcyjnej na szlaku Mietków - Imbramowice oraz wymianę urządzeń sterowania ruchem w Imbramowicach i Mietkowie. Na lata 2017-18 na inwestycje  przeznaczono łącznie ok. 150 mln zł.

----- Oryginalna wiadomość ----- Od: Rzecznik <Rzecznik@plk-sa.pl> Data: 2018-04-16 11:32 Temat: Nowe przystanki kolejowe w Jeleniej Górze

 

 

 

 

pr_efrr_dolnoslaskie

 

 

Nowe przystanki kolejowe w Jeleniej Górze

 

Dwa nowe i dwa zmodernizowane przystanki usprawnią komunikację w jeleniogórskiej aglomeracji. Mieszkańcy w grudniu 2019 r. zyskają lepszy dostęp do kolejowych połączeń

w Cieplicach i Sobieszowie. Inwestycje za prawie 18 mln zł, w ramach RPO województwa dolnośląskiego, prowadzą PKP Polskie Lnie Kolejowe S.A.

 

Realizacja przedsięwzięcia znacząco zwiększy dostęp do kolei przy codziennych dojazdach do pracy i szkoły. Ułatwiona będzie obsługa wyjazdów poza Jelenią Górę, w tym ruchu turystycznego. Podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa podróżnych dzięki zastosowaniu nowoczesnych urządzeń zabezpieczających na przejściach w poziomie szyn.

Zawarta dziś (16.04.2018 r.) umowa obejmuje zaprojektowanie oraz budowę dwóch nowych przystanków osobowych w Jeleniej Górze, w rejonie Al. Jana Pawła II i ul. Spółdzielczej. Przebudowane będą też przystanki Jelenia Góra Cieplice i stacja Jelenia Góra Sobieszów. Obiekty znajdują się na 13 km odcinku linii w obrębie miasta. Ich gęstość sprzyja rozwojowi systemu kolei aglomeracyjnej.

 

Nowe przystanki będą miały perony o długości 150 m. Standardowa wysokość 76 cm zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia na perony – za pomocą pochylni – będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na peronach z nowym oświetleniem zostaną zamontowane m.in. wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Perony będą wyposażone w system oznakowania dotykowego i oznakowanie stałe. Przy dojściach będą zamontowane stojaki rowerowe. Łącznie zostanie wybudowanych 6 nowych peronów. Piesi bezpiecznie przejdą przez tory na nowych przystankach, gdyż będą tam urządzenia zabezpieczające oraz system monitoringu.

Chodniki łączące teren kolejowy z istniejącymi ciągami pieszymi będą realizowane w ramach inwestycji Urzędu Miasta Jelenia Góra. Dojścia do peronów zaprojektowane zostaną w sposób umożliwiający korzystanie z infrastruktury przez osoby o ograniczonej  zdolności poruszania poprzez budowę m.in. pochylni. Zaprojektowane zostanie inteligentne oświetlenie na peronach oraz dojściach z wykorzystaniem energooszczędnych, sterowanych opraw LED.

Ponadto w ramach projektu będą wykonane roboty torowe, zamontowane trzy rozjazdy oraz przebudowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna.

Projekt realizowany jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej

z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Wartość robót 17 756 000 zł netto. Zakończenie planowane jest na listopad 2019 r.

 

Zmiany dla dobrych podróży Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra

Budowa przystanków jest kolejnym projektem zwiększającym możliwości podróży w województwie dolnośląskim – szczególnie miedzy miastami: Wroclaw, Wałbrzych, Jelenia Góra.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A za ponad 77 mln zł przebudowują stację Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice oraz wybudowany będzie nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Zwiększają się możliwości trasy nr 274 m.in. dzięki 14 mln zł, które PLK przeznaczyły na modernizację sieci trakcyjnej na szlaku Mietków - Imbramowice oraz wymianę urządzeń sterowania ruchem w Imbramowicach i Mietkowie. Na lata 2017-18 na inwestycje  przeznaczono łącznie ok. 150 mln zł.

Szczegółowe informacje:

Jelenia Góra Zabobrze – lokalizacja (km -2,155 LK 311) – Dwa nowo projektowane perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu. Dojście do peronów: chodnik od ul. Grunwaldzkiej oraz od ul. Paderewskiego.

Jelenia Góra Przemysłowa – lokalizacja  (km 2,852 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu. Dojścia do peronów: chodnik od strony ul. Spółdzielczej oraz ul. Karola Miarki.

Jelenia Góra Cieplice – lokalizacja  (km 5,505 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przesunięty względem starej lokalizacji peronów w stronę drogowego przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej, co skróci podróżny drogę dojścia na przystanek. Dojścia do peronów: pochylnia do ulicy Lubańskiej.

Jelenia Góra Sobieszów - lokalizacja  (km 9,262 LK 311) – Nowe perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone labiryntem.Dojścia do peronów: chodnik od ul. Romera.

[ PKP PLK ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 27-30/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus