LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
18 kwietnia 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plNowe przystanki na krakowskiej łącznicy kolejowej
Transport szynowy

Nowe przystanki na krakowskiej łącznicy kolejowej

HH

Przystanki na Zabłociu i Krzemionkach ułatwią podróże w ruchu aglomeracyjnym oraz międzyregionalnym. Łącznica skróci przejazd z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego.

Poza przystankami projekt obejmuje 28 - przęsłową estakadę z 2,5 km odcinkiem torów, podtrzymywaną przez 30 filarów (mierzących od 8 do 15 metrów). Trwają prace przy estakadach i przystankach. Później będzie montaż torów i sieci trakcyjnej.

Kraków Zabłocie. W Krakowie Zabłociu powstaje konstrukcja peronów. Równocześnie trwa montaż wiaty i zadaszenia. Część dworcowa nowego obiektu budowana jest pod peronami. Widać montaż wind, które zapewnią bezpośredni wjazd na peron. Dodatkowo komunikację na przystanku ułatwią schody ruchome. Teraz wykonywane są ich betonowe fundamenty. Budowana jest także droga dojazdowa do przystanku, która połączy ul. Zabłocie z ul. Lipową, co ułatwi komunikację nie tylko klientom kolei. W rejonie Zabłocia powstają też ekrany akustyczne, które zapewnia ochronę przed hałasem.

Kraków Krzemionki. Kontynuowana jest budowa przystanku Kraków Krzemionki. Wykonane są już prace fundamentowe i instalacje podziemne. Gotowy jest też szyb windy. Jeszcze w marcu zakończą się prace przy stropie. Przystanek jest tak zaprojektowany, że bezpośrednio schodami lub windą – będzie można dostać się do tramwaju.

Na Krzemionkach, zakończyły się prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół
ul. Plac Przystanek. Jest tam nowy układ komunikacyjny z drogą, chodnikami
i parkingiem oraz schodami. Dodatkowo przewidziano pochylnie, ułatwiające dojście na peron oraz do przejścia pod torami.

Zakończenie prac zaplanowano w grudniu 2017 r. Wówczas z przystanków skorzystają pasażerowie pociągów relacji Kraków Główny – Skawina – Oświęcim oraz Kraków Główny – Zakopane.

Koszt całkowity: 348 mln zł; dofinansowanie z UE: 187 mln zł, Wartość robót: 257 978 744,89 PLN (brutto).

[ PKP PLK S.A. ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega