Raben Group
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
10 sierpnia 2020 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
UTA
www.pgt.plPierwszy w Polsce zestaw przestrzenny na LNG
Transport drogowy

Pierwszy w Polsce zestaw przestrzenny na LNG

Podwozie kubaturowe Scania napędzane LNG trafiło do firmy F.T.H. DAW - TRANS z Wolbromia

6 maja 2020 r.   |  SC

Pojazd Scania R410 LNG będzie wykorzystywany do transportu różnorodnych towarów na trasie Polska - Niemcy. Zestaw tworzy długie podwozie trzyosiowe w układzie 6x2 oraz lekka przyczepa. Pojazd będzie obsługiwany przez dwie podwójne obsady kierowców, a jego szacowany przebieg to ok. 230 tys. km rocznie. Zabudowę pojazdu wykonała firma WESOB.


Pierwszy w Polsce zestaw przestrzenny Scania na LNG   |   Fot. Scania

To pierwszy tego typu pojazd Scania w Polsce. Zestaw przestrzenny to atrakcyjne rozwiązanie, które pozwala na optymalizację kosztów transportu, a wykorzystanie LNG jako paliwa przynosi dodatkowe korzyści środowiskowe w postaci ograniczenia emisji CO2. W Scania wiemy, że zrównoważony rozwój i rentowność są silnie ze sobą powiązane. Nasze pojazdy ciężarowe nowej generacji z napędem gazowym pozwalają na uzyskanie idealnej równowagi między niską emisją spalin, mocą i zasięgiem. Optymalizując transport w inteligentny sposób, wykorzystując digitalizację i automatyzację oraz paliwa alternatywne, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Pojazdy Scania na gaz są zasilane metanem. Oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest proste do wykonania. Oba rodzaje gazu są również dostępne w formie sprężonej lub skroplonej. Pojazdy Scania napędzane gazem mogą być wykorzystywane zarówno podczas pracy na długodystansowych trasach, placach budów, jak i w transporcie miejskim.

W ofercie Scania znajduje się szeroki wybór konfiguracji osi podwozi, które mogą być zespolone z różnymi profilami ramy głównej. Ramy projektowane są tak, by swoim kształtem oraz sztywnością były dostosowane do konkretnego przeznaczenia i obciążenia. Dostępne są ramy o różnej wytrzymałości, zarówno z pojedynczymi jak i podwójnymi podłużnicami. System modułowy ramy umożliwia prawie nieograniczony zakres adaptacji.

[ mat. prasowe Scania ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega