AsstrA
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
30 września 2023 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plSpeed Docking 2016
Logistyka

Speed Docking 2016

Podsumowanie drugiej edycji badania

18 października 2016 r.   |  HH

Zakończyła się druga polska edycja badania Speed Docking, zorganizowanego przez ECR Polska.

Badanie zostało podzielone w tym roku na dwie kategorie: sieci multiformatowe, convenience, cash & carry oraz dyskonty. Zwycięskimi centrami dystrybucyjnymi, w których mierzony proces wyładunku trwał najkrócej, zostały: Wola Krzysztoporska, należąca do Kaufland Polska Markety, i Ruda Śląska - Jeronimo Martins Polska.

W badaniu udział wzięło 6 producentów (Coca-Cola Hellenic, Danone, Kompania Piwowarska, Mars, Nestle, Pepsico), 3 dostawców usług logistycznych (Raben, Schenker, FM Logistic) i 8 sieci handlowych (Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Tesco, Żabka).

W okresie od 16 III do 24 V zmierzono czas rozładunku łącznie 12 773 dostaw w 38 centrach dystrybucyjnych. Średni czas rozładunku, który wyniósł 2 godz. 36 minut, jest nieco wyższy niż w 2015 r. i ma duży potencjał do poprawy.

W centrum dystrybucyjnym Wola Krzysztoporska (Kaufland) średni czas rozładunku wyniósł 2,5 godz., a średni ważony czas rozładunku pełnej przyczepy 3 godz. 23 minuty. Z kolei w centrum dystrybucyjnym Ruda Śląska (Jeronimo Martins) osiągnięto kolejno następujące wyniki: 2 godz. 18 min. i 3 godz. 37 min.

Jak podkreślali dyrektorzy obu zwycięskich DC, na wyniki miała wpływ dobrze zgrana załoga, która sprawnie realizuje wypracowane procesy.

Speed Docking to badanie mające charakter pozytywnego współzawodnictwa, polegające na mierzeniu i porównywaniu całkowitego czasu rozładunku ciężarówek w centrach dystrybucji od momentu przekroczenia bramy do opuszczenia centrum. Odbywa się ono równolegle w kilku krajach. Od pierwszej edycji w 2012 r. zmierzono ponad 250 tys. dostaw w ponad 1 tys. centrów w 6 krajach.

Dane zbierane dzięki komputerom umieszczonym na pokładzie ciężarówek pozwalają mierzyć realną efektywność procesów rozładunku towarów i kontroli jakości oraz analizować czynniki je wydłużające. Udział w badaniu przynosi korzyści zarówno producentom, dostawcom usług logistycznych, jak i sieciom handlowym, usprawniając współpracę w łańcuchu dostaw.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega