LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
23 maja 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plTowary jadą nowym mostem nad Wieprzem
Transport szynowy

Towary jadą nowym mostem nad Wieprzem

MM

Pierwsze pociągi pojechały nowym mostem nad Wieprzem koło Dęblina. To kolejny etap modernizacji linii Lublin – Warszawa. Obecnie jeden 170 m most zapewnia już sprawny przejazd ciężkich składów towarowych do Zakładów Azotowych w Puławach. Jeszcze w tym roku obok nowej przeprawy powstanie druga. Mosty zapewnią sprawne podróże i transport ładunków zmodernizowaną linią z Lubelszczyzny na Mazowsze.


Nowy most nad Wieprzem   |   Fot. PKP PLK

Budowa mostów nad rzeką Wieprz, to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa - Lublin. Pociągi towarowe koło Dęblina korzystają już z jednego z dwóch zaplanowanych mostów.

W maju ponad 1000-tonowy, stalowy obiekt zmontowany na brzegu, przesunięto za pomocą siłowników na przygotowane wcześniej filary. Przeprawa o długości 170 m i szerokości 22 m jest osadzona na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach.

Na niej ułożono i przygotowano do jazdy tor i sieć trakcyjną. Obok pierwszego mostu, do końca roku powstanie podobny. 

Nowy most już umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Obecnie jadą tędy pociągi m.in. z wagonami-cysternami obsługującymi Zakłady Azotowe w Puławach.

Szybko i komfortowo na trasie Warszawa - Lublin. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu koleją między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 90 min. Pociągi pojada z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej.

Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe wiadukty kolejowe (tunele drogowe) całkowicie wyeliminują problemy z przejazdem przez tor.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł.

[ PKP PLK ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega